Bekkensmerter i uke 5?

3+6 kom det denne gangen.
Hormonelt. Det forsvinner ikke, men trenger ikke å bli så ille så lenge man lytter til kroppen. Fysio har nok noen tips :)

Kom ca like tidlig sist, og da tok jeg ikke hensyn til kroppen og var så og si invalid pga smertene. Ble verre og verre, verst etter fødsel.
Huff, blir oppriktig lei meg av å høre dette.. Det er jo ikke så ille enda, men jeg kjenner det litt bedre enn jeg er komfortabel med, og jeg synes det er så altfor tidlig! Jobben min er umulig å tilrettelegge osv :(

Får se hvordan det går nå de neste ukene, er jo fortsatt redd for å miste igjen, men kontakter nok fysio igjen etterhvert :)

Jeg sliter også med bekkenleddsmerter, mest på en side. Har hatt det fra uke 5 omtrent og er nå 8+3. Hadde behandling hos naprapat på fredag og de kan hjelpe til med å justere skjevheter i hoftene og massere forsiktig. I tillegg fikk jeg anbefalt å investere i en bbhugme gravidpute for å stabilisere opp ved knær og ankler om natta. Dette kan lindre og hjelpe på sikt. Orker ikke tanken på å ha dette til etter fødsel :(

tar gjerne i mot tips hvis andre har noen øvelser el luknende som hjelper xsmile3

Det er dessverre mulig pga. hormoner ja. Har fått det tidlig selv de to siste gangene, mens med nr 1 kom det ikke med en gang. Anbefaler boka «Frisk graviditet». Jeg har lånt den på biblioteket, og den har tøying og øvelser som lindrer en del. Bbhugme som nevnes over, er også god å ha når du sover. Og: Lytt til kroppen! Kan ikke jobben tilrettelegge, så søk om svangerskapspenger framfor sykmelding.

Back
Topp