Bekkenproblemer?

Lilletrille:)

Blir kjent med forumet
Noen som plages med bekkenløsning enda?
Jeg plages mye nå iforhold til mine tidligere svangerskap. Er bare 15 uker på vei, og jeg går allerede til fysioterapi hver uke....skikkelig kjedelig at det skal være vondt allerede nå.

Det har begynt hos meg også dessverre. Men er ikke så ille enda.

God bedring til deg :)

Hvordan kjennes bekkenproblemene? Jeg har kjent en del i lysken på begge sider, i hoftene og i "smilehullene" i korsryggen. Men vet ikke om dette er voksesmerter pga svangerskapet eller bekkenproblemer.
Har vært til fysio to ganger, ene gangen løste han en låsning i øvre del av korsryggen, andre gangen jobbet han i øvre del av ryggen samt manipulerte litt på ene bekkenleddet.
Det jeg kjenner nå er kommet de siste dagene.

Har begynt å kjenne det jeg også.. Kommer nok kraftigere snart.. Hadde voldsom bekkenløsning med mine forrige to..

Starta i uke 10 forrige sv.skap. Denne gangen kom det i uke 6!
Føler med deg, for det er vondt og ordentlig frustrerende når kroppen svikter :(

Her er det også kommet, eller hadde ikke kommet seg helt diden sist svangerskap.. så er spendt på hbordan dette blir :-/

Hvordan kjennes bekkenproblemene? Jeg har kjent en del i lysken på begge sider, i hoftene og i "smilehullene" i korsryggen. Men vet ikke om dette er voksesmerter pga svangerskapet eller bekkenproblemer.
Har vært til fysio to ganger, ene gangen løste han en låsning i øvre del av korsryggen, andre gangen jobbet han i øvre del av ryggen samt manipulerte litt på ene bekkenleddet.
Det jeg kjenner nå er kommet de siste dagene.
Jeg kjenner på det samme, har prøvd å google litt, og jeg tror det kan være starten på bekkenløsning. Men så har jeg harr det sånn noen uker uten at det har blitt noe værre. Så ble veldig usikker.

Er i svangerskap nummer 2. Hadde ingen spesielle plager med hu første men nå er jeg i 15+4 og har merket plutselige stikking nederst i ryggen. Er redd for at dette kan være bekken låsing. Er vel på tide å få en kiropraktor til å se på det.

Fikk betennelse i ene hofta med minstemann, å jaggu har jeg fått det denne gang også.. skal bli gøy å være seg fremover :shifty::joyful:

Jeg kjenner på det samme, har prøvd å google litt, og jeg tror det kan være starten på bekkenløsning. Men så har jeg harr det sånn noen uker uten at det har blitt noe værre. Så ble veldig usikker.
Jeg har i tillegg fått noe vondt i hoftekulene de siste dagene. Liker lite at det "baller på seg" fremfor å stabiliseres eller aller helst roe seg ned.
Får håpe du ikke blir verre :)

Jeg har i tillegg fått noe vondt i hoftekulene de siste dagene. Liker lite at det "baller på seg" fremfor å stabiliseres eller aller helst roe seg ned.
Får håpe du ikke blir verre :)
Jeg har mest smerter når jeg skal sove. Er ikke så ille når jeg er i bevegelse/på jobn (butikk). Så håper bare jeg kan jobbe lengst mulig.

Sleit fra uke 8 sist. Men har kommet nå... satt på brygga i en time å fiska krabber med barna på lørdagen. Resultatet var et satans vondt bekken som jeg faktisk kjenner i dag også. Og merker jeg må ha bena mer samlet når jeg reiser meg osv :)

Huff:( venter litt på det selv dessverre. Håper jeg slipper unna. Har du forsøkt manuellterapi?

Jeg har mest smerter når jeg skal sove. Er ikke så ille når jeg er i bevegelse/på jobn (butikk). Så håper bare jeg kan jobbe lengst mulig.
Jeg jobber litt ekstra i en butikk..var 3 dager på jobb i forrige uka, hadde ansvaret for frukt og grønt da hun var borte hun som har det til vanlig. Fikk varer 2 dager på rappen..og da er det jo jeg som tømmer pallene. Var HELT ødelagt etterpå altså...har sinnsykt vondt hele tiden hver dag....eneste når jeg ligger strak ut er jeg "smertefri". Så den butikkjobben er jeg spent på hvor lenge jeg takler...skal jobbe endel der i sommer. Du er heldig som kjenner at du kan holde ut en stund :) Det er jo et fysisk tungt arbeid.
Jeg jobber ellers som lærer, det tror jeg skal gå fint videre.

Fått innmari bekken vondt nå og hatt det siden lørdag! Ikke savna disse smertene :p ante meg at dette kom, så kjøpte denne for noen uker siden. Vanvittig godt belte som har redda meg på dager jeg må gå en del :) har også en breiere del bak til litt av korsryggen som er som en liten pute. Prøvd et annet før, men dette er den beste jeg har hatt :) anbefales om dere skal kjøpe!

Vedlegg

• 1467222810037.jpg
    1467222810037.jpg
    140,9 KB · Visninger: 16
Ja, har en jobb hvor jeg står det meste av dagen. Sliter veldig på bekkenet. Var hos fysioterapaut i forrige uke, for første gang. Hun sa jeg var skjev i bekkenet og hadde låsninger på venstre side. Mente også at nedereste del av ryggraden lå i klem, og at det var grunnen til at jeg hadde strålingssmerter nedover benet.
Hun knakk meg opp, og etter det har jeg vært mye bedre, men kjenner smertene er på vei tilbake igjen... blir nok å gå fast til henne fremover! Har heldigvis time igjen neste uke.

Ja huff, det har virkelig begynt å kjennes, også er jeg ganske overvektig fra før og sliter en del fra før jeg ble gravid. Men skal få henvisning av legen til fysio og prøver å gjøre mange gode øvelser. ☺️

Back
Topp