Bekkenproblemer

Mirakel84

Flørter med forumet
Flere som allerede har fått bekkenproblemer? Jeg har veldig til ligamentsmerter til tider... Merker jeg blir veldig skeptisk på veien videre, når det begynner allerede i uke 6...

ikke som hindrer meg om jeg er nøye på hvordan jeg bruker kroppen i forhold til ikke krysse beina, reise meg opp med begge beina godt plantet i bakken etcetc.

og bekkenproblemer kan i teorien starte alt fra kroppen starter å produsere hcg, siden det er faktisk det som går ut over glattmusklaturen. og ikke vekten på peanøtten eller livmor ;-)
fult mulig det vil gå over av seg selv ila svangerskapet, men uansett om du føler det er et hinder så ville jeg startet så fort som mulig hos fysioterapaut...

Er det noe jeg bør unngå å gjøre for ikke å få bekkenproblemer? Har kjøpt boka "Smart mamma", og der står det en del om trening og sånt, men har ikke fått den i posten enda.

Er det noe jeg bør unngå å gjøre for ikke å få bekkenproblemer? Har kjøpt boka "Smart mamma", og der står det en del om trening og sånt, men har ikke fått den i posten enda.
ikke sitt med beina i kryss, veksle mellom å være i bevegelse og hvile. Ikke for mye av begge delene, skal du inn og ut av bilen så reis deg/sett deg med samlede bein. (samme når du skal legge deg)
og ikke minst bekkenbunnstrening, med andre ord KNIIIIIIP!

ikke sitt med beina i kryss, veksle mellom å være i bevegelse og hvile. Ikke for mye av begge delene, skal du inn og ut av bilen så reis deg/sett deg med samlede bein. (samme når du skal legge deg)
og ikke minst bekkenbunnstrening, med andre ord KNIIIIIIP!
Hva med å trene utfall? Bør jeg unngå det?

Hvis noe gjør at det blir vondt underveis eller etterpå ville jeg latt være. Men vi kan ikke gå rundt å la være å gjøre alt mulig bare fordi det kan muligens kanskje gi noe plager :) Men lurt å kontakte fysioterapeut eller kiropraktor hvis det blir vondt i bekkenet :)

Back
Topp