Bekkenproblemer allerede??

VenterNr4<3

Elsker forumet
Marsboere 2020
Jeg har vært hos naprapaten nå og fått bekreftet at jeg har problemer med bekkenet. Det var det første symptomet på denne graviditeten faktisk og fikk det for 2 uker siden. Er 5+2 nå og har veldig vondt, bare ikke når jeg ligger. Han sa mye er også pga det bare er 10 mnd siden fødsel og at jeg løfter og bærer mini mye. Jeg skal kjøpe et spesielt belte, gjøre noen øvelser og ellers prøve ta det rolig (lett med en 10 mnd).

Andre som har fått bekkenproblem allerede?

Ikke nå, men med forrige mann hadde jeg det.
Jeg ble sykmeldt 20% og var det store deler av svangerskapet. Hadde øvelser fra fysio. Dro på trening i lunsjen på jobb. Når jeg var halvveis var jeg helt fin, og ble aldri skikkelig ille som jeg ble med storebror

Har bekken problem etter sist graviditet enda.(3år siden ) Går inni mellom til kiropraktor . For ett par dager siden hadde eg så vondt at eg ikkje kunne bevege meg . Prøvde akupunktur . Det var overraskende bra nå to dager etter har eg minimalt med smerter skal trene ca 15 min til dagen. Eller så vil eg nokk gå for akupunktur evt kiropraktor ved behov er 6+5 så kom alt for tiligt her

Jeg har kjent litt på smertene allerede ja. Spesielt etter husarbeid og slikt. Har allerede blitt obs på hvordan jeg skal ut av senga og ut/inn av bilen.

Sliter med akkurat det samme her. Har en på straks 11mnd, er 5+2 nå og hatt vondt i ca 3 uker. Var hos fysio denne uka og må få tak i bekkenbelte etter anbefaling fra fysio, samt ta øvelser og hvile bekkenet mest mulig. Veldig spent på hvordan dette skal gå.. "Heldigvis" så har mini begynt i bhg så slipper unna litt løft/bæring på dagen..

Eg har aldri blitt 100 % bra etter første svangerskap, så har hatt bekkentrøbbel i over ti år. Bekkensmerter var og første symptom denne gong, begynte 6-7 dpo.

Nokre dagar er bedre enn andre, har ikkje blitt skikkelig ille enno, men så har eg og mulighet til å ta det veldig med ro no om dagen.

Last edited:
Har samme problem her. Til tider er det grusomt å gå raskt. Har også en liten på 11 månder nå. Ikke fått tid til å trene opp bekkenet ennå.

Så da er det ikke bare meg altså. Håper bekkenet kan stabilisere seg etterhvert, naprapaten var optimistisk ihvertfall. Ikke noe godt, slipper bare smerten i liggende om jeg ligger på rett måte

Back
Topp