Bekkenproblemer allerede...

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Da er vi i gang allerede med vondt bekken, hva gjør dere for å holde det vedlike?

Jeg skal starte med litt svømming og så kankje kiropraktor, men det hjalp ikke mye sist svangerskap :/

Hvor langt er du på vei?
Jeg har hatt problemer nå en stund men det er så opp og ned med tanke på hvor vondt det er, og mitt første svangerskap. Så vet ikke helt om det er ingenting eller om det er på vei til å bli skikkelig ille. Har foreløpig ikke gjort noe med det

Jada, kom allerede i uke 8-10 mener jeg. Har begynt på vannaerobic, og svømmer en runde eller to mens jeg er i vannet. Det hjelper, hvis jeg passer på å ikke overbelaste med de aller bråeste bevegelsene.

Ellers merker jeg det best hvis jeg f.eks har sklidd rundt på snøføre med litt brå og ukontrollerte bevegelser, eller når jeg sitter i samme stilling for lenge (foran PC'en på jobb for eksempel).

Sist gikk jeg til akupunktur, men nå har jeg ikke planlagt noe der. Har byttet jobb og kommet lengre unna det senteret jeg gikk til, samt at det så ut som akupunktøren jeg brukte da har sluttet. Så da vet jeg ikke om jeg gidder. Prøver vel egentlig å ikke gjøre så mye med situasjonen akkurat nå, så legen min skal skjønne neste gang jeg kommer at jeg ikke "skryter det på meg", og henvise meg til noe behandling som funker, evt også sykemelde meg. Har risikosvangerskap pga komplikasjoner sist, så føler vel egentlig at jeg ikke burde overanstrenge meg med jobb denne gangen som jeg har en 3,5-åring å ta vare på også...

Jeg er 17 uker nå, så syns vel det kom tidlig. Vi var i svømmehallen nå i ettermiddag, så får prøve litt av det fremover. Ikke lyst på aktupunktur og som sagt det hjalp ikke med kiropraktor sist heller. Få ta det med ro en stund ihvertfall :)

Jeg er 17 uker nå, så syns vel det kom tidlig. Vi var i svømmehallen nå i ettermiddag, så får prøve litt av det fremover. Ikke lyst på aktupunktur og som sagt det hjalp ikke med kiropraktor sist heller. Få ta det med ro en stund ihvertfall :)
Jeg er i uke 17 også, syns det var veldig tidlig :/

Ja bekkenet begynte å verke i uke 12, som begge gang tidligere. Men det er ikke bekkenløsning, men låsning i rygg/bekken mente kiropraktoren. Fikk knekket opp litt og skal tilbake etter påske.

Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 6 går til fysio 1-2 ganger i uken. :-/Det hjelper å få massert opp muskelknutene. Ellers jobber jeg kun to dager i uken.:-(

17+3 i dag og har merket de lenge allerede, spesielt de siste par-tre ukene... Sånn var det sist også dessverre.

Kom vel litt først i halebenet i uke 15-16... Nå i uke 19 er det veeeldig plagsomt foran, og når jeg har holdt på lenge nok kommer det på sidene også... :P

Her har jeg hatt bekkenløsning siden positiv test :P Går på svømming og gravidtrening via fysio.. synes det hjelper :)

Jeg har alltid fått bekkenløsning lenge før uke 17, så jeg synes ikke det er tidlig i det hele tatt. :P Ingenting har hjulpet meg i tidligere svangerskap, så denne gangen orker jeg ikke bruke tid på behandling. Jeg unngår mest mulig det som gjør vondt, f.eks. å gå. Ellers trener jeg litt, sykler, og gjør aktiviteter som ikke gjør vondt. Stort sett bare kjenner etter hva som er greit og ikke greit.

Har begynt å få litt vondt jeg også. Begynte i ny jobb for 2 uker siden, med tyngre belastning og til tider dobbeltskift og jeg tror det har vært utslagsgivende. Men det er langt ifra ille, så jeg prøver å begrense belastningen.

Jeg er også plaget med bekkenet, men sammenliknet med de som virkelig har bekkenløsning så tror jeg ikke at jeg har det så ille. Men jeg har måttet gjøre noen tilpassinger på jobb. Jeg er sykepleier og har ikke gått i stell siste mnd. Til nå har jeg gått mine egne ansvarsvakter, men jeg tror jeg må begynne å kutte litt ned på det også. De innebærer mye gåing i gangene i avd jeg jobber og det begynner å gjøre vondt. I tillegg har jeg begynt å få mye kynnere som er veldig slitsomt. Har jobbet 100% til nå, men tenker at det begynner å nærme seg tida for å trappe litt ned og få litt svangerskapspenger heller! Føler meg konstant sliten pga dårlig søvn når jeg har smerter i bekkenet og masse kynnere.

Jeg merket smerter i korsryggen/hoftene allerede i uke 11, har bare blitt verre...

Har visst ikke bekkenløsning, men låsning... går til kiropraktor med jevne mellomrom, og må komme meg ut på tur. Trener i tillegg styrke med PT.

Back
Topp