Bekkenplager?

Bryggerijenta

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som merker noe til bekkenplager? Uke 15 nå, og merker tidligere nå enn sist. Kjenner det etter tur nå allerede...
 
Ja, veldig! Hadde bekkenløsning med de 2 andre også så er ikke overraska at jeg får det nå heller men hadde ikke forventa det så tidlig:sorry: uke 15 her også og begynte å kjenne det i uke 13:bored:
 
E3 brått ekstremt plaget nå, er i uke 18.. Strekker seg ogås ned å fester seg i lysken.. Har heldigvis en sitte stillende jobb men hjelper ikke stort når det vondt å sitte og :bored:

Vært hos fysioterapeut 2 ganger første gangen fikk jeg noen øvelser å gjøre 3 ganger om dagen og de var ubehagelige :shifty:
Skal tilbake nå på fredag før 3 timen så får vi se da :arghh:
 
Sliter her og. Bruker hver ettermiddag på å hente meg inn til neste dag :/
 
Har begynt å kjenne det her også :(

Tidligere enn forrige gang, da var jeg passert uke 25 og vel så det, mener jeg å huske. Nå begynte jeg å kjenne det i uke 15. Er verst i ryggen.
 
Har begynte å kjenne det her også. Er i uke 16.
Veldig mye tidligere enn sist.

På tur i går fikk jeg plutselig smerter på venstre rompe og hofte. Det stakk skikkelig til, også kunne jeg gå videre.
Kjente på hele hoftepartiet etter turen. Da måtte jeg sitte bakoverlent i sofaen en stund.
 
Har kjent det en god stund jeg og, men har tatt seg opp nå i uke 17. Hofter og siden av hoftene er veldig vonde. Går også til behandling men tror jeg må gå litt mer hyppig. Har kjøpt bbhugme men sover ekstremt dårlig med det.
 
Ja, veldig! Hadde bekkenløsning med de 2 andre også så er ikke overraska at jeg får det nå heller men hadde ikke forventa det så tidlig:sorry: uke 15 her også og begynte å kjenne det i uke 13:bored:

Huff, er så slitsomt å tenke på at det kan bli slik i 5 måneder til! Hemmer meg ikke mye endå men kjenner godt at det kan bli en plage..
 
E3 brått ekstremt plaget nå, er i uke 18.. Strekker seg ogås ned å fester seg i lysken.. Har heldigvis en sitte stillende jobb men hjelper ikke stort når det vondt å sitte og :bored:

Vært hos fysioterapeut 2 ganger første gangen fikk jeg noen øvelser å gjøre 3 ganger om dagen og de var ubehagelige :shifty:
Skal tilbake nå på fredag før 3 timen så får vi se da :arghh:

Jeg har kontorjobb og sitter mye også, og synes også det er plagsomt med for mye sitting! Kjenner det godt i sete og korsrygg... Burde sikkert gjort noen øvelser selv, du får si om du får noen som ikke er vonde :)
 
Har begynt å kjenne det her også :(

Tidligere enn forrige gang, da var jeg passert uke 25 og vel så det, mener jeg å huske. Nå begynte jeg å kjenne det i uke 15. Er verst i ryggen.

Jeg kjenner det også veldig i ryggen, spesielt om jeg har sittet mye som jeg jo gjør på jobb.. Men også når jeg går tur så føler egentlig ikke at de hjelper noe :dead:
 
Har kjent det en god stund jeg og, men har tatt seg opp nå i uke 17. Hofter og siden av hoftene er veldig vonde. Går også til behandling men tror jeg må gå litt mer hyppig. Har kjøpt bbhugme men sover ekstremt dårlig med det.

Hvilken behandling går du til? :)
 
Har begynte å kjenne det her også. Er i uke 16.
Veldig mye tidligere enn sist.

På tur i går fikk jeg plutselig smerter på venstre rompe og hofte. Det stakk skikkelig til, også kunne jeg gå videre.
Kjente på hele hoftepartiet etter turen. Da måtte jeg sitte bakoverlent i sofaen en stund.

Jeg skle på en grusveg og da stakk det til, kjente det godt etterpå når jeg skulle reise meg etter en time på sofaen.. Slik var det sist også, stivnet slik til på kveldene..
 
Jeg har vondt i bekkenet, bak ved siden av korsryggen. Kommer hvis jeg sitter mye stille, går på hardt underlag, går med gir lange steg, bøyer meg feil eller går i nedoverbakke... Må vel vurdere noe behandling... Er 17+1 og har hatt det i minst 7-8 uker, men det er økende.

Sist kom det i midten av siste trimester.
 
19+0, og har merket innimellom at jeg får smerter i den ene rumpeballen, som stråler videre til lysken og ned i beinet. Litt usikker på om dette er bekkenplager eller ikke. Men merkes ofte etter jeg har gått litt. Kan stråle noe ut i korsryggen.
 
Jeg fikk konstatert både bekkenløsning og bekkenlåsning i dag. Ble fortalt at når leddbåndene begynner å myke opp kan vi altså også få en låsning som kan gjøre det vondere. Anbefaler dere som sliter å søke behandling tidlig så dere kan ta tak i det som kan gjøres noe med :)
 
Har bekkenplager er uke 15+3. Startet tidlig hos meg, men mye har vel med at jeg har vært igjennom mange modningsprosesser før jeg lyktes.
Jeg har begynt til kiropraktor som er spesialist på bekken. Jeg skal en runde til men hun sa til meg om du ikke merker endring etter 2 ganger så har det ingen hensikt med behandling da må man bare vente til graviditeten er ferdi.
 
Her har det blitt verre for hvert svangerskap. Med første var det bare litt på slutten, med andre var jeg veldig plaget fra ca uke 25/30. Men denne gangen er det enda verre.. Uke 17+6 nå og har vært skikkelig plaget ett par uker, før det var det bare smått.

Er tatt ut av jobb nå på grunn av det. Er sykepleier på hektisk medisinsk avdeling på sykehus. Har slitt med å komme gjennom arbeidsdagene på tross av smertestillende. Etter jobb kommer jeg meg nesten ikke ut av uniformen. Skal på tilretteleggingsmøte med bedriftsjordmor på torsdag, men blir trolig ikke i jobb fremover.

Går til manuellterapeut. Foreløpig annenhver uke, men skal gå over til hver uke etterhvert tror jeg. Gjorde det sist svangerskap. Hun knekker opp eventuelle låsninger, hjelper meg med litt øvelser og så knar hun albuene sine inn i rumpemusklene mine (au!) i 15 min på hver side, siden jeg strammer så når jeg går grunnet smerte. Det hjelper godt, men dessverre hjelper det ikke mer enn ett par dager.
 
Back
Topp