Bekkenplager

Alma2018

Flørter med forumet
Himmelbarn
Hei.

Jeg er 14+0 i dag.

I forrige uke hadde jeg ekstremt vondt i hodet, og på torsdag våknet jeg med en sånn smerte jeg har blitt fortalt oppstår ved prolaps i korsryggen. Var hos kiropraktor, han kunne fortelle at det hadde låst seg i bekkenet mitt. Han gjorde tingene sine, og det var bra igjen neste dag. Etter en dag til på jobb kom det tilbake og er konstant vondt.
Var der igjen i dag, og det er ikke tegn til bekkenløsning, men det er heller låsninger. Har bare vondt bak og ikke foran i skambeinet..

Noen som har eller har hatt det på samme måte? Har det jo helt grusomt.. kan dette gå over eller er det sykemelding neste?? :(

Hadde bekkenlåsning med første og bekkenløsning og låsning nå med nr 2 og derav avhengig av krykker store deler av svangerskapet.

Fikk henvisning til fysio av legen min dette svangerskapet. Av fysio fikk jeg helt basale øvelser man kan gjøre hjemme.
Å styrke kjernenuskulaturen og især korsryggen har hjulpet meg masse. Sitter nå mye på svær gymball istedenfor stol og det avlaster og hjelper korsryggen og får nå ikke så lett låsning lenger. Sleit med bekkenet fra uke 12 denne gangen og var 70% sykemeldt frem til permisjonsstart

Uff, dette hørtes ikke særlig godt ut! Håper du får hjelpen du trenger så du kan få det bedre. Mange klemmer fra meg :)

Jeg lurer litt på det samme, har kun smerter på baksiden, og det stråler liksom ned i rompa... Men det er ikke uutholdbart enda så jeg har ikke vert til lege. Skal på kontroll om litt over en uke så tenkte å høre med jordmor da, hva hun sier... Har også lest meg til at det ikke er løsning, men låsning (sannsynligvis) ved smerter på baksiden og ikke framme.

Jeg lurer litt på det samme, har kun smerter på baksiden, og det stråler liksom ned i rompa... Men det er ikke uutholdbart enda så jeg har ikke vert til lege. Skal på kontroll om litt over en uke så tenkte å høre med jordmor da, hva hun sier... Har også lest meg til at det ikke er løsning, men låsning (sannsynligvis) ved smerter på baksiden og ikke framme.

Kom deg til lege å få henvisning før det blir uholdbart. For er det bekkenløsning så blir det ikke bedre
Evt bestill time hos kiropraktor. Med lÅsningen min kunne jeg knapt gå før kiropraktorbesøk - etter litt knekking så kunne jeg gå uten krykker en god stund.

Til meg stråler d nedover rumpe å nedover bakside lår. Ingenting foran. Føles ut som foten svikter når jeg går. Er det en låsning da?

Jeg har fått svar i dag. Var hos legen.

Han kjente på ryggen og mente det ikke kom fra bekkenet, men at det var mer muskulært i ryggen. Absolutt en sammenheng med at jeg er gravid og har hatt noen ryggplager tidligere. Var hos kiropraktor igjen i går og det hjalp ikke :/ Like vondt i dag. Sykemeldt i to uker for å se hva det kan gjøre med plagene..

Bare å ta tiden til hjelp. Fikk også henvisning til fysio..

Kom deg til lege å få henvisning før det blir uholdbart. For er det bekkenløsning så blir det ikke bedre
Evt bestill time hos kiropraktor. Med lÅsningen min kunne jeg knapt gå før kiropraktorbesøk - etter litt knekking så kunne jeg gå uten krykker en god stund.

Hos meg går det foreløpig litt opp og ned, tilsynelatende avhengig av aktivitetsnivå... Tenker å se hvordan helgen blir, og ta det derifra. Har dessverre ingen kiropraktor her, da blir det 2timers reisetid i tilfelle... Men vi har fysio da [emoji4]

Hos meg går det foreløpig litt opp og ned, tilsynelatende avhengig av aktivitetsnivå... Tenker å se hvordan helgen blir, og ta det derifra. Har dessverre ingen kiropraktor her, da blir det 2timers reisetid i tilfelle... Men vi har fysio da [emoji4]

Jeg fikk tips av fysioterapeuten min om å skaffe en stor gymball. Det har hjulpet masse - korsryggen får slappet av samtidig som den er genial å trene kjernemuskulaturen. Og det er den støttemuskulaturen som er veldig veldig viktig især under fødsel.

Back
Topp