Bekkenplager

121516

Betatt av forumet
Er 14+3 og begynte å jobbe igjen etter ferien idag. Fikk voldsomme smerter i bekkenet allerede etter første timen og klarte så vidt å gå over gulvet.. Er det andre som har problemet med bekkenet allerede? Har ikke hatt det i tidligere svangerskap og lurer på hva slags behandling man får for det? Fysioterapi? Osteopat? Kiropraktor? Hjelper det slik at man klarer å fortsette og jobbe?

Jeg hadde problemer i forrige svangerskap, og kjenner det allerede nå. Har heldigvis fysioterapeut på jobb, så håper han kan hjelpe litt. Hadde jeg bare orka å trene, men etter en hel dag på jobb og så hjem med husarbeid osv så orker jeg ikke :s Orker forsåvidt ikke husarbeid heller, men d må jo tas!

Sent from my iPad using BV Forum

Kjenner meg igjen i den Beckymams :S Har så lite overskudd etter en hard lang dag på jobb at det siste jeg tenker på i hele verden er trening! :/ Men, jeg kan jo ikke gå sånn her i 6 mnd til! Skal til legen på fredag så får jeg høre angående fysioterapi! Håper det hjelper..

Jeg begynte å jobbe for en uke siden og da begynte jeg å slite med bekkenet. Føler meg helt utslitt etter en arbeidsdag. Rart hvordan ting endrer seg, før var det overhode ikke slik.

Hadde problemer med bekkenet ved begge de andre svangerskapene, og begynte å kjenne det nå allerede i uke 5... Jeg har stillesittende arbeid, så for meg hjelper det å reise seg opp og rusle litt rundt innimellom. Tidligere har jeg hatt arbeid der jeg kun stod, og da var det viktig å ha mulighet til å sette seg litt. Ta en pause, rett og slett. Jeg har tidligere fått henvisning til fysioterapeut av legen, så får høre hva legen har å si om to uker når jeg har fått time.
Jeg tror jeg skal begynne på bassengtrening for gravide, som ledes av to fysioterapeuter, mulig det også kan hjelpe.
Ellers er jeg veldig glad i treningsballen min for tiden, sitter på denne hver dag, og det hjelper veldig mye. Så jeg vil absolutt anbefale deg en ball!

En venninne av meg er kiropraktor, og hun er tydelig på at jeg skal komme til henne med en gang dersom jeg kjenner bekkenplager. Ifølge henne er det altfor mange som venter med å få hjelp, ender opp med krykker til slutt. Sikkert lurt av deg å oppsøke noen nå før det blir verre.

22.02.2015 ♡

Jeg begynte å jobbe for en uke siden og da begynte jeg å slite med bekkenet. Føler meg helt utslitt etter en arbeidsdag. Rart hvordan ting endrer seg, før var det overhode ikke slik.

Ja, bekkenplagene kom umiddelbart etter at jeg begynte å jobbe, før det gikk alt bra.. Har du begynt med behandling eller vært hos legen?

Takk for gode råd Hopplahei og CeciliaC :)

Back
Topp