Bekkenplager..

DiRBe

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Var ikke det veldig tidlig??? Fikk det ikke før jeg var godt over halvveis med de to andre. Nå er jeg 16+2.

Har vondt i lysken for hver bevegelse jeg gjør, og det føles som om noen prøver å presse seg ut fra underlivet når jeg står. Auauau...

Bekkenet trøblet litt rundt uke 6-10ca her, men nå er det helt fint. Regner med det kommer igjen senere da. Første gang var jeg litt over halvveis før jeg kjente noe til bekkenet.

Kjente det for 4 uker siden jeg og er i dag 16+0.... Heldigvis bedre enn jeg var en periode. Går til fysio

Trur det er bekken som plager meg for tida men har ikkje vert til lege eller noke så er ikkje heilt sikker. Er 17+5 i dag og smertene kom plutselig tre dager siden :/

Dessverre så er det mange som har trøblete bekken tidlig:( Håper det er falsk alarm hos deg:)

Hvis du har trøblete bekken i første svangerskap så sier de det at det kommer raskere tilbake i seinere svangerskap. Jeg sliter å litt med bekkenet og venter på fysio time men ser ikke ut som om det skjer med det første. Tenkte å be om ny henvisning i morra og høre et annet sted

Sliter med rygg/bekken og fått fysio time på mandag. Kun gått til osteopat tidligere, spent på forskjellen...!

Sent from my iPhone using BV Forum

Neida, noen er så uheldige å få bekkenplager fra dag en.

Jobbet med en dame som ble sittende i rullestol fra 1 trimester og i nesten et år etter fødsel. :(

Jeg kjenner at det er ømt og det strekker i lysken, kan dette være bekkenet? Merker det mest når jeg går, spesielt på trening på tredemølle og ellipsemaskin. Er førstegangsgravid så har ikke erfaring med bekkenplager fra tidligere.

Jeg kjenner at det er ømt og det strekker i lysken, kan dette være bekkenet? Merker det mest når jeg går, spesielt på trening på tredemølle og ellipsemaskin. Er førstegangsgravid så har ikke erfaring med bekkenplager fra tidligere.

Fortalte en kollega i går jeg var gravid og hun fortalte hun hadde hatt slike plager du beskriver her. Selv var jeg plaget mer på baksiden av låret

Noen bevegelser som er uheldig når man har bekkenløsning. Kan lønne seg å få noen råd av fysio?! :) jeg kan ikke shoppe lengere, får vondt av det harde underlaget, mens sykkling gjør det bedre :) Bedre denne gangen, men blir sikkert like ille etterhvert, har hypermobile ledd og da lettere å få bekken plager :/

Noen bevegelser som er uheldig når man har bekkenløsning. Kan lønne seg å få noen råd av fysio?! :) jeg kan ikke shoppe lengere, får vondt av det harde underlaget, mens sykkling gjør det bedre :) Bedre denne gangen, men blir sikkert like ille etterhvert, har hypermobile ledd og da lettere å få bekken plager :/

Jeg fikk henvisning til fysio og hatt veldig god hjelp av det. Lært mye om hvordan bevege seg og ta hensyn i hverdagen. Også fått øvelser som er med på å styrke musklene rundt bekkenet. Var der i dag og har siste uka nesten ikke kjent noen ting så da blei vi enige om at jeg heller skulle ta kontakt igjen dersom jeg hadde behov for det :-)

Ja, jeg får vurdere fysio om jeg blir verre. Det går helt greit ennå, så jeg avventer litt. Skal også ha 3 pt-timer på SATS og håper de kan gi meg noen gode øvelser for bekkenet og korsryggen.

Begynte å trøble litt i veke 15-16 med meg også. Heldigvis roa seg litt, så lenge eg er forsiktig… Tar masse pauser kver dag, og belaster så lite så mulig.

Back
Topp