bekkenplager??

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Huff jeg tror jeg sliter med bekkenet.. Får så vondt/blir så stiv etter aktivitet, som feks husarbeid.  Får vondt i halebeinet også, og blir som sagt veldig stiv. gjør da vondt å stå/gå.. fungerer dårlig..

Flere som sliter med bekkenet etter fødsel?
hva skal man gjøre da??

Ja veldig, og ble aldri bra etter at jeg fikk Leon, så dette kan nok vare[:@][:'(]

ORIGINAL: Diddij

Ja veldig, og ble aldri bra etter at jeg fikk Leon, så dette kan nok vare[:@][:'(]

nei huffda!! [&:][&o]
Har du gått til noe fysio/hatt noe form for trening/rehabilitering??

Jeg liker IKKE å slite med kroppen, har alltid vært veldig frisk i den.. så det er så uvant og ekkelt å bli "invalid". Jeg trodde jo (og legen påsto hardnakket) at dette gikk over etter fødsel så det var ikke no å bekymre seg for [8|][&:]

jeg hadde bekkenplager i noen mnd etter fødselen, men det er blitt bedre nå, så satser på at det går bort etterhvert [:)]

Uff,høres slitsomt ut:( jeg hadde veldig vondt i bekkenet et par uker etter fødselen. Nå merker jeg det kun hvis mini henger i puppen hele natta og jeg må ligge på siden..
MEn er noe med at man har krav på gratis fysio etter fødselen,men vet ikke hvor lenge etter. Kanskje du bør prøve det[:)]

jeg går til behandling nå, skal igjen i mårra. man har krav på fysio 6 mnd etter fødselen hvis man var til behandling under svangerskapet med bekken plager.

ORIGINAL: maric

jeg går til behandling nå, skal igjen i mårra. man har krav på fysio 6 mnd etter fødselen hvis man var til behandling under svangerskapet med bekken plager.

Jeg fikk ikke plager før på slutten så legen ville ikke sende meg til fysio.. [&o]

Jeg trener, og det hjelper[;)]

ORIGINAL: Ulve~Mamma

Jeg fikk ikke plager før på slutten så legen ville ikke sende meg til fysio.. [&o]

for en teit lege..! men du kan jo spørre om du kan få en henvisning da, kan jo hende du kan få det..! fysio hjelper hvertfall!

Jeg har slitt med mitt bekken helt siden jeg gikk gravid med førstejenta, plagene ble verre etter fødselen og varte helt frem til jeg fødte nr to. Siden dagen etter den fødselen har jeg ikke hatt en eneste plage.. Utrolig rart egentlig..

for en teit lege..! men du kan jo spørre om du kan få en henvisning da, kan jo hende du kan få det..! fysio hjelper hvertfall!

Huff ja hun var direkte slem syns jeg. "du har bekkenløsning jah.." Nei du-uh, sier du det?? :p

Jeg må finne meg ny lege altså.. og få hjelp, for jeg vil ikke bli ødelagt. Søsteren min sliter den dag i dag, og datteren hennes er 19 år.. [:'(][&:]

Hehe, ny graviditet er IKKE aktuelt! Jeg venter gjerne lenge med nestemann!

Jeg hadde også vondt i bekkenet lenge etter førstemann, det gikk seg til sånn gradvis, men tok lang tid. Og da hadde jeg ingen plager i svangerskapet.

Hadde skikkelig bekkenløsning med Mille, og har ikke hatt vondt i bekkenet i det hele tatt nå, helt merkelig.

Men, det hjelper å trene ja, og tøye :)

Jeg sliter desverre kjempemye med bekkenet enda!
Klarte meg gjennom 4 svangerskap uten plager, men dagen etter at snuppa var ute, begynte plagene for fullt :( Ikke mye morro når en har 4 barn å ta seg av :(
Er itl fysio 2-3 ganger pr uke... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå når jeg må begynne å betale neste uke... er liksom 1000kr uka det [:(]

ORIGINAL: angelou

Jeg hadde også vondt i bekkenet lenge etter førstemann, det gikk seg til sånn gradvis, men tok lang tid. Og da hadde jeg ingen plager i svangerskapet.

Hadde skikkelig bekkenløsning med Mille, og har ikke hatt vondt i bekkenet i det hele tatt nå, helt merkelig.

Men, det hjelper å trene ja, og tøye :)

Huff.. Gikk du til noe fysio? hvordan trener/tøyer man så det blir bedre? I dag har det begynt å bre seg til ryggen også [:(] au au

ORIGINAL: vinterkyss

Klarte meg gjennom 4 svangerskap uten plager, men dagen etter at snuppa var ute, begynte plagene for fullt :( Ikke mye morro når en har 4 barn å ta seg av :(
Er itl fysio 2-3 ganger pr uke... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå når jeg må begynne å betale neste uke... er liksom 1000kr uka det

Huff, stakkars deg!! Er ikke det bare super typisk?? det unner jeg ingen.. Og spesielt ikke noen med 4 barn! Huff huff.. Får helt vondt av deg nå.. Det må da gå an å få det dekt på et vis?? Ønsker deg good bedring, håper du blir bedre!

Er itl fysio 2-3 ganger pr uke... Vet ikke hva jeg skal gjøre nå når jeg må begynne å betale neste uke... er liksom 1000kr uka det [:(]

Huff, stakkars deg!! Er ikke det bare super typisk?? det unner jeg ingen.. Og spesielt ikke noen med 4 barn! Huff huff.. Får helt vondt av deg nå.. Det må da gå an å få det dekt på et vis?? Ønsker deg good bedring, håper du blir bedre!

Jeg var faktisk til fysio idag, og da måtte jeg spørre han om hvordan det ville bli med betaling nå som mini snart e 6mnd. Og da fikk jeg en suuuuper nyhet [:)] Det gjalt fra 6mnd etter henvisningen var skrevet.... Så siden jeg ikke begynte hos ham før november, gjelder gratis behandlinga til mai [:)][:)][:)]

Jeg var veldig plaga på slutten av svangerskapet, og er det enda :(
Har vært til fysio uten at det hjalp, nå prøver jeg osteopat.. dyrt, men vet andre som har hatt god erfaring med det..

Jepp. Har fått smerter, den siste tiden, som ikke har vært der før. Kan ikke ligge på magen f.eks. uten at jeg får dritvondt. Må en tur til legen uansett så får se om jeg nevner det for ham. Sannsynligvis ikke vits i, teite legen.

Må man ha ny henvisning fra lege selv om man gikk til fysio under graviditeten?

Jeg var faktisk til fysio idag, og da måtte jeg spørre han om hvordan det ville bli med betaling nå som mini snart e 6mnd. Og da fikk jeg en suuuuper nyhet [:)] Det gjalt fra 6mnd etter henvisningen var skrevet.... Så siden jeg ikke begynte hos ham før november, gjelder gratis behandlinga til mai [:)][:)][:)]

så flott!
Nå ble jeg gla på dine vegne!

Er det noen som har tips til øvelser som kan hjelpe?

Er så stiv nå, og har ikke mulighet til å dra til legen..

så flott!
Nå ble jeg gla på dine vegne!

Er det noen som har tips til øvelser som kan hjelpe?

Er så stiv nå, og har ikke mulighet til å dra til legen..

Fysio anbefaler ergometersykkel... 3km om dagen...
Knebøy mens man holder seg i en vegg/bord eller liknende, og på samme måte hold i et bord(vegg, bøy deg fremover, og løft beina bak... (hehe, jeg er så flink til å forklare [8D]) Skjønte du?

Back
Topp