Bekkenplager

Hekla85

Elsker forumet
Heisann jenter [:)]

Jeg var hos legen idag og spurte litt om bekkenplager. Jeg har litt vondt fremme i skambeinet og i høyre lyske når jeg går. Kjenner det best i skambenet når jeg skal snu meg i senga og når jeg skal ta på sko, kan ikke stå på en fot.

Rådet jeg fikk var å være mest mulig i aktivitet...Syns d hørtes litt rart ut, men d kan vel stemme?

Jeg bare lurte på hvilke råd dere andre har fått med lignende bekkenplager?

Ja, jeg har nettopp vært hos fysioterapeut for bekkenplager. Jeg har vondt på selve skambeinet og rundt og det liksom stråler ned på innsiden av høyrelåret.

Det som visstnok hjelper er å gå i basseng, trykke et kokvarmt hardt sammenrullet laken akkurat er det er vondt gjentatte ganger. (Bare trykke litt, så slippe. Det er kjempevarmt)

En annen ting jeg hvertfall skulle gjøre hjemme var å stå på alle fire og krølle sammen ryggen som en katt og svaie ryggen vekselvis. Så stramme musklene i bekkenbunnen og løfte en og en arm mens resten av kroppen er i ro.

Han mente at å bruke varmeflaske der det er vondt også kan løse opp smertene.

har det sånn jeg og. bare jeg kjenner ikke noe i lysken.

Legen sa ingenting til meg, jeg fikk henvisning til fysio.

ORIGINAL: Hekla85

Heisann jenter [:)]

Jeg var hos legen idag og spurte litt om bekkenplager. Jeg har litt vondt fremme i skambeinet og i høyre lyske når jeg går. Kjenner det best i skambenet når jeg skal snu meg i senga og når jeg skal ta på sko, kan ikke stå på en fot.

Rådet jeg fikk var å være mest mulig i aktivitet...Syns d hørtes litt rart ut, men d kan vel stemme?

Jeg bare lurte på hvilke råd dere andre har fått med lignende bekkenplager?

Akkurat slik har jeg det også nå!!! Grusomt ubehagelig...klarer ikke stå på en fot jeg heller, må sette meg ned når jeg skal kle på meg/av meg, ha på meg sko osv.. Føler meg som ei gaaaaammal kjærring..[:-]
Vondt/ubehagelig fra trusekanten og ned skambeinet.. og i høyre lyske. Har ikke vært hos legen og heller ikke fått spurt jm om dette enda. Men det er vel en form for bekkenløsning sikkert? [&:]

[8|]

jeg fikk beskjed om å være veeldig forsiktig så jeg ikke gjorde det vondt værre. Kan være fordi jeg var ILLE plaget sist,å siden ejg begynte så tidlig denne gangen. Fysio ville ikke engang røre noe spesielt på meg[&:]

Takk for gode råd alltså, morsomt du som har vondt akkurat i samme bein som meg i tillegg, hehe.

Jeg har merket at etter en dusj så har plagene forsvunnet, men de kommer jo tilbake med engang jeg har beveget meg litt... Men kan bli flinkere til å bruke varmeflaske i senga kanskje. Heldigvis så kjenner jeg ingenting når jeg sitter uten å ha bena i kryss, så det er ikke så ille. Ganske morsomt egentlig at man føler seg som en gammeldame, jeg ser iallefal ut som en når je skal inn og ut av bilen [:D]

Men det virker som at hvis jeg vil til fysio så må jeg legge meg ned å gråte skal jeg få noen henvisning fra den legen...

Uansett, så har jeg utviklet en teknikk som virker når jeg skal snu meg i senga, kanksje den virker for dere også, kan kalle den for selen, hehe:
- Du ligger stiv som en pinne og så snur du overkroppen og prøver å tippe over som en liten feit og stiv sel [:D]

Jeg sliter også med kraftig bekkenløsning, å det sitter mest i skambeinet å lysken på meg også, fikk beskjed om å prøve å være endel i bevegelse, men jeg bruke krykker for å avlaste litt... skal ikke overdrive å gå på lengre turer da, men fikk beskjed fra fysio om at det ikke var bra å sitte for mye i ro[:)]

Back
Topp