Bekkenmåling...

justair

Gift med forumet
Hei.
Bare lurer på om jeg bør få tatt bekkenmåling før jeg prøver på nr to...?

Er 1.50 høy, 37 i sko strl og korte fingre. Fødte en gutt på 3670 gram, 51 cm lang og 36, 5 cm rundt hode i januar i år. Gutten lå altid langt oppe, stresset mye, reagerte dårli på riene/pressriene så måtte holde igjen i ca to timer. Det ble brukt vakum for å få han ut men han satt og fast (vanskeli skulderforløsning) og fikk dermed diagnosen erbs parese. Da han kom ut var han dårlig form, 6 av 10 fikk han på apgard scoren... jeg skal å ta MR av halebeine da jeg har mye smerte i det... har lyst på flere barn men er redd for å føde, både i frykt for å selv blu skadet, babyen blir skadet eller det ende i akutt ks (da vile jeg heller ha planlagt ks) men greier ikke bestemme hva som blir best for oss så lurer på om jeg skulle tatt bekkenmåling eller om det ikke trengs siden jeg fikk 10cm åpning ( de sa så i alle fall)...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hei på deg!

Jeg kan godt forstå at du gjør deg mange tanker ift et evt nytt svangerskap - det har du all mulig grunn til. Du har en opplevelse bak deg som ikke er helt etter boken....

Jeg tenker at det er en veldig god idè å diskutere en henvisning til CT av bekkenet ditt med fastlegen din. Veldig ofte blir det anbefalt når det har vært en vanskelig fødsel med fastsittende skuldre. Man får ikke en 100% nøyaktig måling av plassforholdene i bekkenet ditt, men man kan få en veldig god peilepinne på om det er lurt å føde igjen, eller om det kan være en fordel å ta keisersnitt!


Så mitt råd til deg er å få en time hos fastlegen din FØR du blir gravid igjen og be om en henvisning til CT av bekkenet ditt.

Masse lykke til videre da :)

Og bare så det er sagt, så skal frykt for fødsel ikke holde deg tilbake fra å bli mamma èn gang til ;)
 
Takk for svar:) nevnte det for fastlegen min men virket ikke som om det var noe hun ville gjøre, kan jeg prate me jordmor om det-kan hun henvise eller er det bare lege som kan?
Skal til MR an halebeine den 29 august så tenkte å spørre dem og...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hei igjen!

Du kan gjerne kontakte en jordmor der du bor. Hun kjenner sikkert til rutinene på det sykehuset du hører til. Det er mulig hun også kan henvise deg, det er jeg litt usikker på....
Det går også an å ringe sykehuset selv. Vet ikke hvor stort sykehus det er og om det finnes en fødepoliklinikk, men i så fall er det der du bør henvende deg og spørre etter råd.

Lykke til :)

Jordmor Ragna.
 
Hører vel til Bodø sykehus:) Da skal jeg prate me noen folk før jeg går til fastlegen:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp