Bekkenllsning..

*mamma07og09*

Glad i forumet
Jada, så her sitter jeg.. 5+1 og kjenner at bekkenet er utrolig vondt. Har kjent det innimellom siden torsdag forrige uke, men idag er første gang jeg har kjent det når jeg går og sitter. Så klart betyr jo dette at emryoet vokser, men er redd dette kan bli ett langt svangerskap vis det fortsetter slik. Skal låne bekkenbelte av ei venninne nå, jeg håper det hjelper, for med sønnen min satt jeg i rullestol den siste mnd :(
Noen andre som har hatt dette og kjenner på det alt?

Og det skulle stå BEKKENLØSNING i overskriften, men skriver fra mobil, så blei litt feil :D

Sniker fra oktober, jeg begynte og kjenne det rundt uke 4-5, er nå 10 uker i morra men her er det veldig vondt, er Sykemeldt og venter på fysioterapi :)

Jeg har vært ganske plaget med bekkenet i tidligere svangerskap, men ikke så ille som deg. Forrige gang gikk jeg til behandling to ganger i uka og jobbet redusert fra ca uke 16 (da hadde jeg hatt ganske vondt noen uker). Denne gang var vondt i bekkenet et av de første symtomene. De har kommet seg og jeg merker ikke mye nå, hvis jeg har tatt det med ro vel å merke.
Noen er jo veldig plaget en periode, men kommer seg underveis i svangerskapet. Får håpe du ikke blir alt for plaget.

Jeg var plaget med dobbelsidig bekken låsning forrige svangerskap. Nå kjenner jeg at det begynner å murre litt i det så allerede nå har mannen fått besjed om at all gulvask og støvsuging er hans ansvar.
Jeg var 100% sykemeldt over halve svangerskapet sist så jeg lå omtrent der som en rugemaskin å det vil jeg ikke igjen så nå skal jeg prøve så godt jeg kan å forebygge mest mulig..
Er 5+1 i dag.

Jeg også kjenner smerter i bekkenet allerede. Kjente det først fra uke 20 sist, men er nå 5+4 og har kjent det en ukes tid.

Hva gjør at det kan komme så tidlig?

Skulle ønske jeg viste, men er iallefall blitt henvist vidre til fysioterapi idag :) så håper det blir snart bedre.

Jeg har vondt i den ene skinka... Er verst når jeg sitter. Hadde ikke sånn vondt sist, men regner med det kan være bekkenrelatert? Noen andre?

Jeg også kjenner smerter i bekkenet allerede. Kjente det først fra uke 20 sist, men er nå 5+4 og har kjent det en ukes tid.

Hva gjør at det kan komme så tidlig?

Tror det er mest hormonelt når det kommer så tidlig, men vet ikke sikkert...

Leste litt om bekkenløsning i går kveld og det trenger ikke bare i underlivet. Det kan være i korsryggen, rompa og hoftene også, så kan nok absolutt være bekkenløsning du har begynt og få, Elledille. Håper ikke det ikke utvikler seg så veldig enda <3

Var hos muskelterapeut i dag og han sier når det kommer så tidlig er det pga hormoner. Han ville jeg skulle få rekvisisjon av legen min til vannjogging for å forebygge mest mulig. Har veldig mye vondt i korsryggen. Han sa at om jeg er uheldig og får bekkenplager vil jeg få det ille pga av svak muskulatur og skader der fra tidligere. Så krysser fingre for at det her bare passerer og ikke blir noe mer.

Back
Topp