Bekkenleddsmerter plutselig borte?

EndeligTrebarnsmamma

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Jeg vil ikke juble altfor tidlig, men... har noen opplevd at bekkenleddsmerter plutselig forsvinner?
Jeg hadde mye problemer i desember, såpass at jeg ikke kunne bevege meg uten hjelp da det var på sitt verste. Vurderte sykemelding i samråd med legen. Så gikk jeg til fysioterapeut, har trent hjemme i 2 uker og jeg har så og si ingen smerter. Jeg er utrolig glad, men jeg trodde dette skulle bli verre jo tyngre man blir? :nailbiting:

Jeg har ikke mye erfaring siden jeg er førstegangs, men kan gjerne dele hva jeg hittil har opplevd. Er 27+0 nå. Begynte å murre og gjøre litt vondt i symfyse og korsrygg for ca 3 uker siden. Da slet jeg med å gå/jogge. Så trente alternativt. Etter dette har vondtene kommet og gått litt, men i går kjente jeg lite og klarte å jogge litt igjen uten smerter. Spurte også kiro om dette og han sa det var helt vanlig at bekkenleddsmerter kan komme og gå, og det var bare å gjøre det man klarte av øvelser osv så lenge det ikke gjorde vondt.

Jeg hadde så utrolig vondt rett over nyttår, klarte knapt å gå. Alt var vondt. Smertene satt ved siden av halebeinet. Men etter å ha tatt det helt med ro, har smertene omtrent blitt borte. Hadde først en uke 100% sykemelding, og siden har jeg jobbet 20%. Er nøye med å ikke løfte ( så mye, har et barn på snart 3 år, så litt løfting blir det jo) og jeg tar det helt med ro dersom jeg kjenner smerter igjen :happy:

Så bra at øvelsene fungerte! Her gikk jeg til kiropraktor i forrige uke og det ble utrolig mye bedre etter bare en behandling ☺️ Blir fortsatt sliten i ryggen etter en dag på kontoret, men har ikke så vondt på samme måte som før.

Har flere venner som har sagt at bekkenproblemene deres ble bedre da barnet festet seg. Bekkenet ble mer stabilt. Nå er det kanskje litt tidlig? Ikke vet jeg.

Uansett; gratulerer med avtatte smerter! ♥️♥️♥️

Back
Topp