Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
På meg satte bekkenløsningen seg mest, ned i korsryggen på ene sida nesten helt i rompa liksom, så ble det begge sider av og til, så satte deg så mest foran i symfysen. Og det verka liksom og ble verre ved løfting, støvsuging, raske bevegelser osv osv. Det verka liksom. Og om natta lå jeg med pute mellom knea ellers var jeg helt ødelagt om morran..
Jeg har hatt bekkenløsning både fremme og bak (bak i forrige svangerskap og begge deler nå i siste svangerskapet).
Smerten bak er som isjassmerter nedover beina/i korsryggen/rompa, og vonde murringer i hoftene (tannpine i skjellettet)
Smerten fremme er som at noen har sparka deg med full kraft mellom beina - seriøst vanskelig og gå og veldig vondt, føles også ut som en har ekstremt med gangsprerr i skrittet på en måte.
Av og til så går ting ut av ledd, det lager lyd og en kan ikke gå - klin umulig. Så lirker en det på plass og så er det over.
Slik opplevde jeg min bekkenløsning, men er ulike grader av hvor hardt en er angrepet og det oppleves nok ulikt mtp smerter og hvor det er lokalisert.
Anbefaler å ikke gjøre ting som provoserer frem smerter - ikke løft tungt! Ha beina samlet når du reiser seg fra seng og stol. Oppsøke kiropraktor, gjøre stabiliseringsøvelser /få veiledning av fysioterapeut).
Jeg hadde smertene bak. I skinka liksom. Ofte kjentes det ut som at jeg fikk en lang sprøytespiss inn i bekkenet bak, og smertene strålte nedover beinet. Smertene holdt seg stort sett på høyre side. Sinnsykt smertefult.
Fikk akupunktur/nålebehandling av fysioterapeuten, og det hjalp sinnsykt mye. Så det skal jeg gjøre igjen om jeg er så heldig og blir gravid igjen.