Bekkenløsning?

Nr3 :)

Betatt av forumet
Hvordan kjennes det ut å ha bekkenløsning? Har så vondt nederst i korsryggen, inne kroppen liksom.. er så vanskelig å forklare... Blir bare mer og mer plaget for hver dag som går..

Ved bekkenløsning kan man ha ubehag i korsrygg, ved symfysen (foran på bekkenet) og i alle leddene som holder bekkenet på plass. Man kan i værste fall få problemer med å gå. Det er viktig med forebyggende tiltak om man føler man begynner å få bekkenløsning. Man får rekvisisjon til fysioterapi hos fastlegen.
Det er viktig å bevege seg, men man skal samtidig ta pauser om man føler seg sliten og ikke overdrive.

Er du usikker på om du har bekkenløsning hadde jeg tatt kontakt med legen og forklart symptomene og forklart at du er usikker på om det er bekkenløsning. Bedre å gjøre noe nå før det blir noe.

Drev selv med forebyggende trening hele forgje svangerskap og fikk ikke bekkenløsning før etter fødselen. Humpa rundt som en liten raring med barnevogn, så husk p hvile godt de første ukene etter fødselen (det gjorde ikke jeg, var helt i hundre og skulle over alt. Ikke så lurt).

Tusen takk for svar=) Må vel ta kontakt med legen min da.. Er bare redd for å bli sykemeldt fra jobben.. :p

Man kan helt fint jobbe om man kommer i gang med trening og holder seg i bevegelse. Styrk musklaturen din og ta deg gode pauser.
Dette ordner seg:)

ORIGINAL: Fjåsa

Man kan helt fint jobbe om man kommer i gang med trening og holder seg i bevegelse. Styrk musklaturen din og ta deg gode pauser.
Dette ordner seg:)

Det spørs jo veldig hva man jobber med og hvor ille det er.

F.eks du kan få behandling som du tar i løpet av arbeidsdagen, da får du jo også et greit avbrekk.. Eller hvis dere har treningsmuligheter på jobb eller i nærheten så kan legen skrive ut at du skal ha det i løpet av arbeidsdagen hvis det kan hjelpe. 

Det ordner seg uansett, ikke noe vits i å bekymre seg før man har funnet ut hvor ille det er eller ikke er. Beste er bare å komme seg i gang med gode forebyggende tiltak og trening.

Back
Topp