Bekkenløsning

JeanetteB

Glad i forumet
Har nettop fått konstantert at jeg har det. Skal bestille meg time hos fysio seinere i dag.
Men har noen av dere noen tips om hva man bør gjøre og ikke gjøre?
Får meg ikke til fysio på noen uker, pga ferie. Så greit å begynne å forbygge allerede, så det ikke blir så mye verre.

tren yoga for gravide, gå tur i ulendt tereng og hold deg langt borte fra gulvvask og slike glidende bevegelser

Hvordan mistenker man bekkenløsning? [:)]

Jeg fikk mistanke da jeg begynte å få vondt i nederste delen av ryggen og bekkenet. Etter en dag på jobb, har jeg store smerter.Klarer til tider å ikke ligge skikkelig på ryggen, så da må ligge på siden når jeg sover.

Har begynt å få bekkenløsning selv. Viktig å knipe med bekkenbunnsmusklaturen, gå ett og ett trinn i trapper, sove med en flik av dyna eller en pute mellom knærne så det ikke tøyer så fælt om natten når du sover (når du ligger på siden da). Beveg deg som normalt, men hør på kroppen din. Jeg må ta mange pauser og blir fort grinete når jeg har vondt i bekkenet. Jeg trener ryggen og over kroppen, uten om magen. Tenkte å få meg time hos en fysioterpaut på Domus for å legge opp et skikkelig trenings program, veldig viktig å styrke all bekken musklatur, men da er det også viktig med god veiledning.

Håper du klarer å holde det i sjakk, lykke til[:)]

Takk det samme [:D] Tenkte å begynne å trene opp muskulaturen igjen min også, er en stund siden jeg har fått trent skikkelig. Greit å ha litt grunnlag til fødselen.

sniker fra desember, Jm sa jeg skulle gå med sko med litt hæl, ha samlet ben når jeg skal ut av sengen og bilen, ikke sitte med beina i kors.. støvsuge og vaske gulv er verst for bekkenet, lurt å unngå!

Tusen takk for gode tips jenter [:D]

har desverre ingen tips:/ men hpe de ikke blir så gale!!!!!

ORIGINAL: Henriette1986

jeg ble anbefalt sånne sko.. hmm hva er navnet.. alle sykepleiere bruker de, og de  sandalene koster 1300, det styrker ryggen din!! sliter med prolapser i ryggen og den ble jeg virkelig anbefalt!!

åå herregud.. jeg husker ikke hva de heter!!!

de har svai både foran og bak.. og er litt uggent å gå på med en gang!!

Tenker du på Masai sko?

mange gode tips e alerede kommen så æ tilføye bare di andre æ har:
-kiropraktor. kan jelpe hos mange. fysio funke ikke førr mæ, før dersom d e ej låsning kan ikke fysioen jøre no me den
-ikke gå lange tura, ta små korte steg
-ikke løfte m bare ryggen, husk å bøy knærne
-kan jelpe å sitte m beina i kryss opp under dæ( vanskeli å førklare men håpa du skjønna)

hete ikke skoan MBT? som e nevnt tiliare i et innlegg?

Hvis dere har en muskeltrapeut i nærheten kan de og gjøre veldig mye for å hjelpe..

MBT skoene er kjempegode, men jeg vil anbefale å kjøpe de nyeste modellene på nett, for de vanlige er veldige store og tunge. Ellers har reebok kommet med noen sko som heter easytone som skal ha samme funksjon.

Kjenner jeg begynner å slite litt med det selv, så jeg får komme meg til terapeuten min før hun går ut i permisjon ;)

MBT sko er supre, men man blir helt avhengig. Har et par i gnagen, de er godt brukt. Gikk til en av de som sitter i styret og har vært med å utvikle MBT skoene, han viste meg hvordan man skal gå med de og holde kroppen for å få mindre rygg plager. Det er kjempe bra, men litt vanskelig å huske bestandig, så må til stadighet minne meg selv på hvordan jeg skal gå. Må få tak i et par sandaler... ER så varmt nå, blæææ...

Back
Topp