Bekkenløsning????

tojenter

Forumet er livet
Er mye plaget med vond korsrygg og smerter nedover i høyre foten(av og til venster også). Bruker laaange tid på å komme meg opp av sofaen de gangene jeg er så dum å ligge meg ned. I tillegg er det til tider meget vondt å gå.[:'(] Er en del av vennene mine som sier at dette kanskje kan være bekkenløsming... Noen som vet?

Det høres ganske ut som bekkenløsning ja.... [8|]

Huff... håper ikke det blir verre[8|]

Det er nok bekkenløsning ja. På mandag skal du kjøpe deg bekkenbelte. Det er min frelse[;)]

ORIGINAL: tvilling38

Det er nok bekkenløsning ja. På mandag skal du kjøpe deg bekkenbelte. Det er min frelse[;)]

Takk for tipset! Men hvor selger de slike belter?

ORIGINAL: ainakor79

ORIGINAL: tvilling38

Takk for tipset! Men hvor selger de slike belter?

De aller fleste butikker som selger babyutstyr har bekkenbelte. Bandasjist (skrives det slik skal tro?) selger også bekkenbelte. Du kan også få leie på hjelpemiddelsentralen, eller hos enkelte jordmødre. Men jeg anbefaler å kjøpe et selv, du bruker det jo under klærne.

Mitt er av merket "Anita". Det har liksom en pose som magen også skal ligge i, men det er så stramt og ubehagelig at jeg bare har selve beltet stramt rundt bekkenet. Husk at beltet skal sitte langt nede, rundt selve hoften. Fester du det lenger oppe har det liten/ingen nytte.

Får dra av gårde på barn og utstyr på mandag og kjøpe meg et slikt!
Tusen takk for tipset[:D]

også bør du ta det opp med legen din og få behandling..

Skal ikke til legen for i oktober, men skal ta det opp med jordmor når jeg skal til henne på torsdag, så om hun også mener det er bekkenløsning så kommer jeg til å bestille time til legen og høre om han mener jeg bør bli sykemeldt...
Men det blir jo lenge å gå hjemme også...[:@]

du treng ikkje sjmld deg fordi om du har b.l, alt etter kva jobb du har..arb.gjevar skal tilrette legge for deg i jobbsituasjonen, så langt det lar seg gjere..kva jobber du med?

Jobber skift, en del tunge løft og mye gåing i trappen (noe som egentlig ikke særlig godt), er prosessoperatør så jeg har inne dager i kontrollrom også men er ikke noe godt å sitter forann skjermene hele dagen heller...
Får bare vente til torsdagen å se hva jordmor sier...

Jeg har ganske liknende smerter i korsryggen som går ned i beina. Forklarte det til legen og han sa at det var svangerskapsisjias... jeg trodde også det var bekkenet..

ORIGINAL: 8.nov

Jeg har ganske liknende smerter i korsryggen som går ned i beina. Forklarte det til legen og han sa at det var svangerskapsisjias... jeg trodde også det var bekkenet..

Ble du sykemeldt eller jobber du fortsatt? Er super redd for at det skal bli verre.... Har lyst å fortsette å jobbe, men er jo helt ferdig når jeg kommer hjem fra jobb om dagene..Og det er ikke stort jeg får gjøre i huset med de smertene... føler meg nesten lat når samboeren min rydder og jeg  bare klager på smerter...[&:][&:][&:]

ganske like symptom...trur nok bare legane bruker den betegnelsen for å sleppe sjmld, får får ein b.l diagnosen har einkrav på dekka fysio!!

Back
Topp