Bekkenløsning

OsloSol

Gift med forumet
Novemberfnuggene 2023
Januarlykke 2026
Hei.
Jeg er bare 5+5 i dag. Jeg merket for noen timer siden at jeg fikk vondt i symfysen da jeg reiste meg og gikk. Jeg merker ingenting når jeg sitter, men det gjør vondt med en gang jeg begynner å gå. Jeg fikk bekkenløsning i første svangerskap, var sykmeldt, men kanskje fra midten/ slutten av andre trimester begynte smertene. Har noen merket bekkenløsning så tidlig sånn?

Jeg har merket det så tidlig i alle svangerskap. Med de to første barna måtte jeg bruke krykker for å holde meg på beina i perioder.
De siste to svangerskapene var jeg bedre trent og det forebygget nok til at jeg slapp krykker. Men kjenner det veldig godt nå. En kniv i skambeinet når jeg jeg går. Er nok utløst av hormoner.

Jeg har merket det så tidlig i alle svangerskap. Med de to første barna måtte jeg bruke krykker for å holde meg på beina i perioder.
De siste to svangerskapene var jeg bedre trent og det forebygget nok til at jeg slapp krykker. Men kjenner det veldig godt nå. En kniv i skambeinet når jeg jeg går. Er nok utløst av hormoner.
Takk for svar :Heartred. Det er betryggende.
Håper du slipper krykker denne gangen også.

Takk for svar :Heartred. Det er betryggende.
Håper du slipper krykker denne gangen også.
Satser på at det går fint❤️ Bekkenbelte hjelper meg godt i perioder. Og så er jeg nøye på hvordan jeg beveger meg. Tenker symmetri og likevekt hele tiden (bærer barn rett foran, ikke på hoften, en bærepose i hver hånd for å fordele vekt), alltid samlede bein inn og ut av seng og bil. Sover med en pute mellom knærne. Blir fysioterapi og sikkert bassengtrening etterhvert

Satser på at det går fint❤️ Bekkenbelte hjelper meg godt i perioder. Og så er jeg nøye på hvordan jeg beveger meg. Tenker symmetri og likevekt hele tiden (bærer barn rett foran, ikke på hoften, en bærepose i hver hånd for å fordele vekt), alltid samlede bein inn og ut av seng og bil. Sover med en pute mellom knærne. Blir fysioterapi og sikkert bassengtrening etterhvert
Tusen takk for tips :Heartred. Jeg må nok bli mer bevisst hvordan jeg beveger meg også. Nå bærer jeg mini opp og ned trapper. Jeg må rigge opp stellebord nede også.

Back
Topp