Bekkenløsning

Lytt til kroppen!:Heartred Du kommer ikke til å få noen klapp på skuldra for å «holde ut». Snarere tvert imot leser man kommentarer på gravide som presser seg i arbeid :bored:
Fikk legetime i dag heldigvis, spent på hva hun tenker om hel eller delvis sykemelding.
 
Altså, at de gravide presser seg i jobb, men mottar bare dritt fra ledere og evnt kollegaer.
Ikke sant.. Takker for all støtte lenger opp her fra alle :Heartbigred Det er ingen som takker deg på jobb uansett. Viktig lytte til kroppen og ta vare på seg selv. Herregud det er bare en bitteliten del av jobb livet det er snakk om. Så at arbeidsgivere kan behandle andre mennesker dårlig fordi de trenger en sykmelding når de skaper et helt nytt liv er for meg helt utrolig! Jeg kjenner det i korsrygg og lysken og bekken etter en dag på jobb i dag. Og jeg vet jeg hadde blitt helt ødelagt om jeg skulle jobbet 100 % nå. Det er også utrolig trist og ensomt å være gravid på jobb når ingen bryr seg eller spør hvordan jeg har det. De viser ingen interesse ovenfor det at jeg er gravid. Men er sikkert slik flere steder også, folk har andre interesser. Men det handler litt om å bry seg om andre tenker jeg da.
 
Ikke sant.. Takker for all støtte lenger opp her fra alle :Heartbigred Det er ingen som takker deg på jobb uansett. Viktig lytte til kroppen og ta vare på seg selv. Herregud det er bare en bitteliten del av jobb livet det er snakk om. Så at arbeidsgivere kan behandle andre mennesker dårlig fordi de trenger en sykmelding når de skaper et helt nytt liv er for meg helt utrolig! Jeg kjenner det i korsrygg og lysken og bekken etter en dag på jobb i dag. Og jeg vet jeg hadde blitt helt ødelagt om jeg skulle jobbet 100 % nå. Det er også utrolig trist og ensomt å være gravid på jobb når ingen bryr seg eller spør hvordan jeg har det. De viser ingen interesse ovenfor det at jeg er gravid. Men er sikkert slik flere steder også, folk har andre interesser. Men det handler litt om å bry seg om andre tenker jeg da.
Sender en liten klem til deg :Heartred
 
Jeg har vært sykmeldt 40 % siden september nå, jobber i barnehage som pedagogisk leder. Jobber 3 dager i uka. Bekkenløsningen har blitt noe bedre. Men tenker det kan ha en sammenheng med at jeg har hatt en del fri siste uka nå da det var høstferie for sønnen min og jeg jobbet bare 2 dager forrige uke. Kom tilbake på jobb i går etter å hatt fri siden onsdag og ble møtt med kjeft fra en kollega som er medeier i barnehagen. Hun kjeftet meg opp og ned fordi jeg hadde vært i Trondheim med sønnen min. Og mente det ikke tok seg bra ut når jeg var sykmeldt. Hvis jeg var frisk nok til å vandre rundt der så var jeg frisk nok til å jobbe også. Jeg dro dit for å levere sønnen min til far som skulle dit på høstferie. Vi dro en dag tidligere slik at sønnen min skulle slippe å komme frem til far sent på fredagskvelden da det er 3 timer reisevei en vei. Da fikk jeg levert sønnen min til han på ettermiddagen når han var ferdig på jobb istedenfor at det skulle bli sent på kvelden. Jeg prøvde forklare dette til kollegaen min men hun bare avfeide det og ble møtt med når andre på jobb har fått en alvorlig sykdom og blir borte en lang stund fremover da måtte vi andre trå til fikk jeg beskjed om. Da var bekkenløsning og forkjølelser bare en bagatell! Fikk inntrykk av at sykmeldingen min ikke var så viktig lenger og at jeg kunne komme tilbake i 100 % stilling. Jeg begynte gråte etterpå, og prøvde alt jeg kunne for å skjule det for henne og barna som ble levert. Mistet motivasjonen helt for å i det hele tatt jobbe der. Jeg har slitt med motivasjonen fra før og føler tiden snart er moden for en ny jobb. Men dette hjalp virkelig ikke på motivasjonen. Nå gruer jeg meg ekstremt mye til å jobbe med henne i morgen og får lyst å bare gråte samtidig som jeg er fly forbanna over å bli behandlet sånn. Hun mente det ikke tok seg ut å være sosial og vandre rundt når man er sykmeldt. Som jeg prøvde fortelle henne så vandret vi ikke mye rundt, var på et museum og på en restaurant før vi slappet av på hotellet. Vi måtte jo slå ihjel litt tid før sønnen min skulle til far på ettermiddagen.. Hvis hun tror dette er måten å beholde kollegaer på så tar hun grundig feil ihvertfall...
Jeg hadde byttet jobb så fort det ble mulig. Sånn der drittoppførsel er uakseptabelt. Skjønner ikke hva sånne folk tenker med. Tror de at det bidrar til mindre sykmelding?? Men jeg ville sikkert ikke delt noe særlig på sosiale medier om hva jeg gjør under sykemeldinger heller, på grunn av sånne folk.
 
Back
Topp