Ble 100% sykmeldt for noen dager siden pga smerter ved bekkenløsning og blir bare liggende og hvile etter jobb for å klare neste dag. Jobber som trafikklærer, så sitter mye i bil og kan ikke sitte i alle mulige stillinger da jeg må være forberedt på å gripe inn, så kiropraktor og lege var enige om at det er best å holde seg hjemme fremover. Er også små mikrobevegelser når man sitter i bil som ikke trenger å gjøre smertene noe bedre. Har vært hos kiropraktor 2 ganger og fikk akupunktur den ene. Ikke kjent noe forbedring enda, snarere tvert i mot, men jeg må bare prøve det jeg kan, for akkurat nå er livskvaliteten liten. Går mye i hvile med bbhugme mellom beina og opp og gå innimellom for litt variasjon… er 22+6 og legen mente jeg må være mentalt forberedt på at jeg ikke kommer tilbake før etter jeg er ferdig med mammaperm - hva skal man finne på for å få dagene til å gå???
Kan godt være legen ser noe ved deg som hen kjenner igjen fra lignende tilfeller, men mine bekkenløsninger har gitt seg når ungene kom ut. Gjorde vondt å gå, sitte, stå og ligge (men ikke løpe) frem til fødsel. Så vipps var det over.
Personlig har jeg vært 100% sykemeldt (som nevnt over her) og jobbet de timene/dagene jeg var i bedre form. Det gjaldt veken mange dagene eller timene, men fleksibiliteten var god å ha. Du får prøve å ha et åpent sinn. Kanskje du får gode dager i sykemeldingstiden og kan jobbe litt, eller i det minste gjøre nyttige ting hjemme? Kanskje du blir helt bra når du føder? Ikke sikkert det blir sånn, men kan fort bli både kjedelig og en ond sirkel om man f.eks. får påpekt at ingenting vil hjelpe og det bare er å «vente det ut» nærmest.
Tips til hva man kan gjøre er jo mange og vil være avhengig av dine interesser. For meg er det stillesitting som gjør det verre, så aktivitet er topp.