Bekkenløsning

Lillegutt2015

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Andre med bekkenløsning her? Jeg sliter veldig med bekkenet, vondt heletiden. Er sykemeldt fra jobb 100%. Går til fysio en gang i uken.
Fysio mener jeg ikke kommer til å komme tilbake på jobb, men jeg syns dette høres veldig lenge ut? Andre som er blitt bedre med sykemelding og behandling? Jobber i barnehage, så det blir mye opp og ned fra gulvet.
 
Andre med bekkenløsning her? Jeg sliter veldig med bekkenet, vondt heletiden. Er sykemeldt fra jobb 100%. Går til fysio en gang i uken.
Fysio mener jeg ikke kommer til å komme tilbake på jobb, men jeg syns dette høres veldig lenge ut? Andre som er blitt bedre med sykemelding og behandling? Jobber i barnehage, så det blir mye opp og ned fra gulvet.
Har greid å holde smertene i sjakk denne gangen. Men sist gang var jeg ikke forsiktig nok, og ble plaget ut svangerskapet og også flere år etterpå. Ét løft gjør at jeg får vondt resten av dagen, og påfølgende dag dersom løftet er mer enn ca 5-10 kg eller lavt fra bakken. En bærepose med varer gjør at jeg får vondt, hvis jeg må hente/legge det fra gulvet. Må også passe på npr jeg tsr ut av oppvaskmaskinens nederste skuff. Så lenge jeg er restriktiv med slike ting, og passer på teknikk, høyde osv så greier jeg å holde ok gang funksjon uten for mye smerter.
 
Jeg har hatt bekkenløsning med begge de to forrige. Kom 1-2 mnd før termin, 2-3 mnd før termin og nå rundt 3-4 mnd gravid… jeg blir skikkelig dårlig av å sitte, så når jeg har lengre avtaler på 1,5 til 2+ timer og ikke får anledning til å reise meg ila avtalen, blir jeg skikkelig dårlig i flere dager etterpå. Jeg har fått låne noen krykker som jeg bruker de dagene. For når det er vondt halter jeg fra det ene til det andre beinet. Sist uke fikk jeg anledning til å gjøre en arbeidsoppgave som innebar å gå rundt i byen i 20 mIn. Da ble jeg mye bedre og klarte å holde meg ut uken. Helgene går helt fint, for ingen av ungene lar meg sitte… Ny uke nå, og jeg kjenner det er vondt igjen med en gang.

Jeg forventer å bli sykemeldt rundt november ut fra sånn ting kjennes, men kan fort bli det før. Jeg prøver derfor å bruke krykkene så jeg kan strekke det så langt det er forsvarlig.

Bekkenløsning er ikke ensbetydende med sykemelding, tenker jeg. Det er hvordan den slår ut og hva som funker og ikke for å forebygge eller forbedre formen som har mer å si for den enkelte.

Det fine med enhver sykemelding, også 100%, er at man kan gå på jobb noen timer eller dager, hvis man kjenner at det går fint. Det er slik jeg har gjort det tidligere. Klokka inn en time her og der, eller deltatt på en fagdag eller lignende og ligget på madrass hele dagen. Når hver enkelt sykemeldingsperiode er over, melder man inn hvilke dager man har jobbet og hvor mange timer. Så løser det seg. Du går i null, arbeidsgiver betaler litt lønn, og NAV (les skattepengene) får mindre byrde. - NÅR DET ER MULIG. Ikke alle kan, men fint med mulighet for å jobbe det man kan.
 
Back
Topp