Bekkenløsning

lyse gul

Glad i forumet
Noen med gode tips eller typer behandling mot bekkensmerter?

Har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap, men nå gikk det fra irriterende til svært smertefullt på noen dager. Har igjen 15 uker av svangerskapet og må lindre smerten på noen måte.

Noen med gode tips eller typer behandling mot bekkensmerter?

Har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap, men nå gikk det fra irriterende til svært smertefullt på noen dager. Har igjen 15 uker av svangerskapet og må lindre smerten på noen måte.
Jeg går til behandling hos kiropraktor som har gravide som spesialfelt. Hun løser opp spenninger i bekkenet og gir meg øvelser jeg kan gjøre selv. Når jeg begynte behandlingen hos henne var det veldig vondt å gå, sitte osv… nå er jeg veldig lite plaget, men jobber kun 50% pga plagene og for å unngå at jeg skal bli verre igjen. Hadde krykker mot slutten av forrige svangerskap og vil helst unngå det lengst mulig:)

Min jordmor tipset om styrketrening, type knebøy og andre øvelser hvor beina er ganske samlet og får lik belastning. Kanskje mest forebyggende, men hun sa også at mange som hadde smerter opplevde bedring etter en stund med konsekvent styrketrening.

Back
Topp