Bekkenløsning?

Reinaamo

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Kan dette være begynnende bekkenløsning?

De siste to ukene sånn ca. har jeg hatt litt ilende smerte i lysken. Ikke konstant, men kommer gjerne om jeg sitter i samme posisjon over tid.

I dag på jobb så kjentes det ut som om det låste seg helt i korsryggen, gjorde så vondt at det tok litt pusten fra meg der og da. Er blitt bedre, men har smerter i korsryggen nå som kan minne om tannpine. På venstre side stråler det litt oppover, mens på høyre går det litt nedover.

Tror dere det er starten på bekkenløsning? Og hva gjør jeg i så tilfelle? Må man ha sykemelding? Jeg har en veldig stillesittende jobb.
 
Der kan høres sånn ut, ja. :confused: Du kan jo begynne å svømme litt, og ta kontakt med lege/fysioterapeut der du bor. Det kan være forebyggende å få øvelser. :)
 
Der kan høres sånn ut, ja. :confused: Du kan jo begynne å svømme litt, og ta kontakt med lege/fysioterapeut der du bor. Det kan være forebyggende å få øvelser. :)

Takk for svar! :) Skal til fastlegen om to uker, så prøver drøye det til da. Men kanskje litt svømming ja, det kunne jeg prøvd.
 
Takk for svar! :) Skal til fastlegen om to uker, så prøver drøye det til da. Men kanskje litt svømming ja, det kunne jeg prøvd.
Jeg har ihvertfall hatt veldig god erfaring med svømming, så håper du får gjort litt av det i sommer. En tur eller to i uka på 1000 meter er nok veldig gunstig. :happy:
 
Ville bare tipse om en instakonto jeg kom over. @natural_born_parenting

de er begge kiropraktorer og hvis jeg hadde slitt med bekkenet ville jeg undersøkt om en dyktig kiropraktor bodde i området.

de er med i en podkast episode hos «Graviditet, fødsel og tiden etterpå». Episode 31. Der de snakker om bekken og bevegelse i graviditet og fødsel. Anbefales å høre den :) mye nyttig der syns jeg. Den finnes på spotify.

de nevner blandt annet at å ha en stillesittende jobb er ganske hardt for bekkenet.

ønsker deg god bedring <3 og håper du finner noe som hjelper på smertene, slik at de slipper tak!
 
Ville bare tipse om en instakonto jeg kom over. @natural_born_parenting

de er begge kiropraktorer og hvis jeg hadde slitt med bekkenet ville jeg undersøkt om en dyktig kiropraktor bodde i området.

de er med i en podkast episode hos «Graviditet, fødsel og tiden etterpå». Episode 31. Der de snakker om bekken og bevegelse i graviditet og fødsel. Anbefales å høre den :) mye nyttig der syns jeg. Den finnes på spotify.

de nevner blandt annet at å ha en stillesittende jobb er ganske hardt for bekkenet.

ønsker deg god bedring <3 og håper du finner noe som hjelper på smertene, slik at de slipper tak!

Tusen takk for tips, skal sjekke ut podcasten :happy:
 
Back
Topp