Bekkenløsning

Klukk

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Fått bekkenløsning for første gang, ikke hatt noen plager med det med de to andre barna. Kommer og går, men er grusomt vondt når det står på. I går malte jeg stuen, hadde ikke vondt da, men i natt mistet tellingen på hvor mange ganger jeg våknet av smerter :rolleyes:
Har skjønt at bbhugme er god å sove med når man sliter med dette? Sover dere med den hele natten?
Ellers noen tips? Annet enn å ikke male stuen:hilarious:
 
Jeg har begynt å kjenne det litt i bekkenet og har startet med behandling hos osteopat. Vil virkelig anbefale det!
Med min datter var jeg sykemeldt stortsett hele svangerskapet pga bekkenløsning, men nå klarer jeg å være i full jobb takket være osteopat :)

Ellers så sover jeg med ekstra puter mellom beina hele natten
 
Jeg er førstegangsgravid. Hadde problemer med bekkenløsning i april/mai. Fikk en bbhugme av en venninne, og den sover jeg med om natten (hele natten).Da har jeg klart å holde meg smertefri, selv om det evt skulle oppstå murring i løpet av dagen. Da jeg var på fjelltur nå i juni måtte jeg også hvile litt på dagen/ha beina høyt for å forebygge litt. Lyke til, håper du slipper unna de verste smertene. :Heartred
 
Jeg har begynt å kjenne det litt i bekkenet og har startet med behandling hos osteopat. Vil virkelig anbefale det!
Med min datter var jeg sykemeldt stortsett hele svangerskapet pga bekkenløsning, men nå klarer jeg å være i full jobb takket være osteopat :)

Ellers så sover jeg med ekstra puter mellom beina hele natten

Har time til fysio imorgen. Hva gjør en osteopat?
 
Jeg er førstegangsgravid. Hadde problemer med bekkenløsning i april/mai. Fikk en bbhugme av en venninne, og den sover jeg med om natten (hele natten).Da har jeg klart å holde meg smertefri, selv om det evt skulle oppstå murring i løpet av dagen. Da jeg var på fjelltur nå i juni måtte jeg også hvile litt på dagen/ha beina høyt for å forebygge litt. Lyke til, håper du slipper unna de verste smertene. :Heartred

Så bra! Virker som jeg må investere i en sånn pute altså! Takk, du og:Heartred
 
Fått bekkenløsning for første gang, ikke hatt noen plager med det med de to andre barna. Kommer og går, men er grusomt vondt når det står på. I går malte jeg stuen, hadde ikke vondt da, men i natt mistet tellingen på hvor mange ganger jeg våknet av smerter :rolleyes:
Har skjønt at bbhugme er god å sove med når man sliter med dette? Sover dere med den hele natten?
Ellers noen tips? Annet enn å ikke male stuen:hilarious:

Jeg tar hensyn til smertene når jeg har vondt, prøver å begrense aktiviteten som trigger men likevel være fysisk aktiv. Er mye bedre i bekkenet denne graviditeten, og tror det er pga bbhugme
 
Jeg har også bekkenløsning denne gangen. Har symfyseløsning, så jm sa at dette ikke kan la seg løse smed fysio. Fikk dette med barn nr 2 rundt uke 34 men denne gangen, med barn nr 3 så kom det allerede i uke 18.
Merker det svært godt dagen etter jeg har gjort noe fysisk.. var ute å gikk en lang tur en dag og dagen etter klarte jeg nesten ikke å gå!!
 
Jeg var ganske aktiv et par dager denne uka og gjorde en del tunge løft. Senere samme dag fikk nesten ikke til å gå og hadde veldig vondt like over halebeinet og frem i hoftene og lysken. Kjenner også at jeg får vondt av å gå trapper nå. Er dette tegn på bekkenløsning?
 
Jeg var ganske aktiv et par dager denne uka og gjorde en del tunge løft. Senere samme dag fikk nesten ikke til å gå og hadde veldig vondt like over halebeinet og frem i hoftene og lysken. Kjenner også at jeg får vondt av å gå trapper nå. Er dette tegn på bekkenløsning?

ja, det høres sånn ut! :(
 
Blir bare verre og verre i bekkenet her :arghh:
Stikker og svir for hvert eneste skritt jeg går. Nå er det ikke lenger kun når jeg har gått langt, men med en gang jeg begynner å bevege meg.

Pokker og... Kan jo ikke bli helt inaktiv heller, hva bør jeg egentlig gjøre..?
 
Blir bare verre og verre i bekkenet her :arghh:
Stikker og svir for hvert eneste skritt jeg går. Nå er det ikke lenger kun når jeg har gått langt, men med en gang jeg begynner å bevege meg.

Pokker og... Kan jo ikke bli helt inaktiv heller, hva bør jeg egentlig gjøre..?
Lett styrke/mobilitetstrening, google øvelser for gravide og fokuser på de som stabiliserer bekken. Øvelser med stor ball (yogaball) skal også være bra.
Planen her er å opprettholde trening så langt som mulig denne gangen, kjenner det i bekkenet de dagene jeg går på gruppetimer men med nok restitusjon så går det foreløpig bra og bekkenet føles mye bedre enn sist graviditet (sist var jeg ganske ødelagt fra uke 16)
 
Back
Topp