Bekkenløsning

Kristina@3

Betatt av forumet
Julikulene 2020
Er 12+6 i dag, har siste uken fått mer og mer symptomer på bekkenløsning. Var like tidlig med tidligere svangerskap, men fortsatt skuffet over at det har startet alt. Bestilt meg time til kiropraktor på tirsdag og går på basseng trening med fysioterapeut. Håper det hjelper, men alle råd tas imot med glede.

Styrketrening, gjerne en del slynge øvelser og naprapat funket til meg sist. Skigåing gikk bra men ikke å gå vanlig. Funket heller ikke med kiropraktor eller basseng eller fysio til meg. Denne gangen gjør jeg det som vet funker, går på ski, går til naprapat 1 gang i måneden og styrketrening + at jeg er flink til å ta litt pause mellom slagene og ikke gjøre alt for mye husarbeid på en dag, vasking å støvsuging osv osv tar livet av bekkenet.. Så vi får tåle litt støv og diverse.. :-p Åsså kan jeg ikke bære for mye på 2 åringen i hus og kan heller ikke sitte på for harde underlag.. Så med alt dette jeg lærte fra forrige gang går det faktisk bedre denne gangen med bekkenet og håper det varer.

Styrketrening, gjerne en del slynge øvelser og naprapat funket til meg sist. Skigåing gikk bra men ikke å gå vanlig. Funket heller ikke med kiropraktor eller basseng eller fysio til meg. Denne gangen gjør jeg det som vet funker, går på ski, går til naprapat 1 gang i måneden og styrketrening + at jeg er flink til å ta litt pause mellom slagene og ikke gjøre alt for mye husarbeid på en dag, vasking å støvsuging osv osv tar livet av bekkenet.. Så vi får tåle litt støv og diverse.. :p Åsså kan jeg ikke bære for mye på 2 åringen i hus og kan heller ikke sitte på for harde underlag.. Så med alt dette jeg lærte fra forrige gang går det faktisk bedre denne gangen med bekkenet og håper det varer.
Takk for svar, 14 år siden sist jeg var gravid så ikke mye jeg huskero_O

Passe på å ikke presse seg, hvile før det er så vondt. Diger pute mellom bena når du sover eller ligger og hviler. Unngå tunge løft. Unngå bena i kryss, sa jordmor, men jeg vet ikke om det har noe for seg, prøver for sikkerhets skyld. Trene bekkenbunnen og kjernemuskulatur skal forhåpentligvis hjelpe. Samle bena når du går ut av bilen, ikke ett og ett ben, det blir fort veldig vondt.
Det er mine erfaringer, men jeg har også blitt fryktelig dårlig i andre svangerskap, så håper at det skal bli bedre denne gangen.
Redusere på jobben dersom det er stående, gående eller løft.

Back
Topp