Bekkenløsning?

Frøken-Fryd

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen som har hatt synptomgivende bekkenløsning tidligere som vil dele litt hvordan det føles helt i starten?
 
Ja, her kjente jeg det første gang i forrige svangerskap. Begynte med iling ned ved rompa som forsterket seg veldig når jeg løp. Samme nå, prøvde å løpe i dag på mølle, kome 800 meter for det begynte og da er det vondt å gå etterpå.. :hungover:
 
Mener det begynte som en stikkende iling fra rumpa eller symfysen og ned i éne beinet. Husker ikke hvor jeg ble plaget først, om det var foran eller bak, men det var ved visse bevegelser i starten og så nesten ved alle typer bevegelse mot slutten.
 
Hos meg har det begynt tidlig med stikkende smerter i underlivet, skambeinet. Kjente antydning her om dagen.
 
Jeg har også stikkinger i underlivet. Hvordan skiller man det fra ligamwntsmerter?

For meg er ligamentsmerter noe jeg kjenner i et større område og føles som livmora revner:rolleyes:, og kommer spesielt nå jeg nyser eller gjør en brå bevegelse.. de stikkingene kjenner jeg igjen etter tidligere bekkenløsningen, og føles som de er i beinet nede i underlivet liksom. Og kommer mer tilfeldig, når jeg går eller står.. trenger liksom ikke skje no spes for at det kommer!

Men dette er jo også varierende, utover i svangerskapet får jeg mer vondt i hoftene og nedre del av ryggen ved bekkenløsning.. :happy:
 
For meg er ligamentsmerter noe jeg kjenner i et større område og føles som livmora revner:rolleyes:, og kommer spesielt nå jeg nyser eller gjør en brå bevegelse.. de stikkingene kjenner jeg igjen etter tidligere bekkenløsningen, og føles som de er i beinet nede i underlivet liksom. Og kommer mer tilfeldig, når jeg går eller står.. trenger liksom ikke skje no spes for at det kommer!

Men dette er jo også varierende, utover i svangerskapet får jeg mer vondt i hoftene og nedre del av ryggen ved bekkenløsning.. :happy:
Å ja takk. Aner ikke hva bekkenløsning er. Men får stikkinger innimellom som forsvinner fort
 
Noen som har hatt synptomgivende bekkenløsning tidligere som vil dele litt hvordan det føles helt i starten?
Når jeg får bekkenløsning , det er da jeg vet at jeg er gravid! For meg starter det med låsninger som kommer i rykk og napp på den ene siden... spennende å se hvordan det utvikler seg denne gangen..
 
Takk for svar damer!
Jeg har så sjukt vondt i korsryggen. Sliter med korsryggen til vanlig og, kommer og går, så vet ikke om det «bare» er det, eller om dette er begynnende bekkenplager. Det kjennes liksom litt annerledes ut nå :/ æsj!
hadde ingen bekkenplager i det hele tatt sist, så har ingenting å sammenligne med...
 
Jeg har også veldig vondt i korsryggen nå :) men tror bare det er rester etter litt sykdom for en uke siden. Hadde mye bekkenplager forrige gang, men husker ikke hvordan se begynte selvfølgelig. Men tror ikke det var sånn som dette.
 
Jeg skal skaffe meg bekkenbelte snart, kjenner det godt i rygg og bekken allerede. Så vil forebygge
 
Jeg har begynt å få mer og mer vondt i korsryggen og litt nedover hoftene og lårene. Og spesielt på kveldstid, så verker det godt. Så da er det bare å begynne å trene. I håp om å holde bekkenet brukbart så lenge som mulig..
 
Jeg får nesten som en sånn svakhet i ryggen, at den svikter og det iler ned ett bein. I tillegg er det en rimelig ille smerte nesten inne i underlivet. Som at jeg har stukket nåler inni der når jeg går. Smertene sitter lavt i ryggen på meg og går ned i rumpeballen på den ene siden.
 
Back
Topp