Bekkenløsning?

SAndersson

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Dere som har eller har hatt det tidligere, hvordan kjente dere det i starten?

Jeg har så fryktelig vondt i korsryggen og nedover rumpa mot lårene om dagen. Jeg jobber jo i barnehage så nå sliter jeg litt med å gjennomføre arbeidsoppgavene mine.

Jeg hadde det i forrige svangerskap og kjente det tidlig denne gangen! Sist starta det med vondt i korsryggen og så videre i bekkenet (på en måte på hver rumpeballe, men høyt oppe). Hadde det fra uke 12 ca og fram til ungen satte hodet i bekkenet, da løsne det til. Jeg klarte ikke å sitte, stå, ligge eller gå dor lenge av gangen. Måtte alltid skifte på det jeg gjorde for og ikke dø av smerte. Gikk til fysioterapi som jeg ikke syns var til noe særlig hjelp :/

Denne gangen fant jeg ut av at jeg var gravid pga bekkensmerter. Så det kom tidlig. Skal finne meg en fysioterapeut eller kiropraktor så fort vi flytter i juli!

Jeg hadde det i forrige svangerskap og kjente det tidlig denne gangen! Sist starta det med vondt i korsryggen og så videre i bekkenet (på en måte på hver rumpeballe, men høyt oppe). Hadde det fra uke 12 ca og fram til ungen satte hodet i bekkenet, da løsne det til. Jeg klarte ikke å sitte, stå, ligge eller gå dor lenge av gangen. Måtte alltid skifte på det jeg gjorde for og ikke dø av smerte. Gikk til fysioterapi som jeg ikke syns var til noe særlig hjelp :/

Denne gangen fant jeg ut av at jeg var gravid pga bekkensmerter. Så det kom tidlig. Skal finne meg en fysioterapeut eller kiropraktor så fort vi flytter i juli!

Æsj så slitsomt. Høres veldig ut som det jeg sliter MDD nå. Spent på hva legen sier om fult arbeid fremover når det er vondt å gå, stå og sitte :eek:

Æsj så slitsomt. Høres veldig ut som det jeg sliter MDD nå. Spent på hva legen sier om fult arbeid fremover når det er vondt å gå, stå og sitte :eek:
Kjipt! :(

Sist var jeg sykemeldt fra ca 20 uker tror jeg. Nå er jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme, om den gir seg, blir jeg nok sykemeldt igjen pga bekkenet :(

Jeg har enkelte dager hvor bekkenet virker litt slarkete, føler nesten at det knepper litt når jeg går. Men dette er ikke hele tiden. Har hatt bekkenløsning tidligere, så en så lenge er jeg fornøyd med bare litt knepping ;)

Ja nå har jeg vært hos kiropraktor, han var veldig bestemt på å redusere arbeidstiden min. Fikk lov til å vente med sykemelding til fredag når jeg har legetime fordi jeg har to viktige dager på jobb :sorry:
Men så blir det gradert sykemelding, og regner nesten med at jeg kommer til å ha det en stund...

Back
Topp