Bekkenløsning

Engi89

Glad i forumet
Noen flere som har begynt å kjenne bekkenet? De siste dagene har det begynt å verke litt, og jeg syns det er altfor tidlig! Jeg er bare 7+6, hvordan kan bekkenløsning skje allerede nå?

Noen flere som har begynt å kjenne bekkenet? De siste dagene har det begynt å verke litt, og jeg syns det er altfor tidlig! Jeg er bare 7+6, hvordan kan bekkenløsning skje allerede nå?

Jeg kjenner det også. Har kjent litt til og fra siden begynnelsen av uke 6, men kjenner det nå oftere og oftere. Hadde bekkenløsning og bekkenlåsning sist svangerskap, så jeg søurte legen min om det virkelig var mulig så tidlig. Sist fikk jeg det i uke 17-18. Hun sa det var mulig, fordi det er hormonbetinget. Håper å slippe billigere unna enn sist, men tviler da jeg har en ganske fysisk krevende jobb

Jeg kjenner det også. Har kjent litt til og fra siden begynnelsen av uke 6, men kjenner det nå oftere og oftere. Hadde bekkenløsning og bekkenlåsning sist svangerskap, så jeg søurte legen min om det virkelig var mulig så tidlig. Sist fikk jeg det i uke 17-18. Hun sa det var mulig, fordi det er hormonbetinget. Håper å slippe billigere unna enn sist, men tviler da jeg har en ganske fysisk krevende jobb

Jeg kan ikke huske når jeg fikk det sist, men det var garantert ikke så tidlig som dette! Jeg er redd det kommer til å bli verre denne gangen hvis det begynner så tidlig (syns det var ille nok forrige gang), men det er kanskje ikke nødvendigvis sånn? Jeg har kontorjobb og må sitte mye, og det kan bli utfordrende hvis bekkenet slår seg vrangt...

Jeg kan ikke huske når jeg fikk det sist, men det var garantert ikke så tidlig som dette! Jeg er redd det kommer til å bli verre denne gangen hvis det begynner så tidlig (syns det var ille nok forrige gang), men det er kanskje ikke nødvendigvis sånn? Jeg har kontorjobb og må sitte mye, og det kan bli utfordrende hvis bekkenet slår seg vrangt...

Jeg fikk tips om å ta tidlig kontakt med fysioterapeut for å få veiledning og tips i forhold til hva jeg kan gjøre for å bidra til at det skal utvikle seg minst mulig. Man trenger jo heller ikke henvisning til fysio. Anbefaler deg å finne en i området der du bor som er god på bekkenløsning og bestille time. Begyn også allerede nå å tenke over hvordan du beveger deg; små skritt, knn og ut av bil med samlede bein, balanse mellom aktivitet og hvile, prøv å unngå bevegelser du kjenner gjør vondt og lytt til kroppen.
Håper vi begge slipper billigere unna denne gang, selv om at jeg frykter, i allefall for min del, at det vil bli verre denne gangen :(

Last edited:
Hvordan kjennes det? Jeg har vondt i rumpeballen og på sidene av tissen om det er lov å si. Usikker på om det er bekkenet eller noe annet.

Hvordan kjennes det? Jeg har vondt i rumpeballen og på sidene av tissen om det er lov å si. Usikker på om det er bekkenet eller noe annet.

Litt vanskelig å beskrive, men det føles på en måte som om jeg har forstua noe helt øverst på innsiden av lårene, innenfor lysken. Har også litt vondt ved halebeinet. Det blir verre av mye aktivitet.

Ja! Kjenner det spesielt godt når jeg skal legge meg (er i uke 8). Med første hadde jeg kjempestore problemer med bekkenet både under svangerskapet og lenge etterpå, men med andre begynte jeg hos fysio allerede i uke 12 og det hjalp veldig! Nå er nr 3 på vei og jeg tenker å ta det opp på første kontroll.

Det føles ut som hofta skal løsne fra sokkelen hver gang jeg går, kan dette være begynnelsen på bekkenløsning?

Våkna me kjempe vondt i bekkene/lysken... ble sånn akutt kjempe vondt ... håpe det bare e idag.. ble sjukemeldt tidlig tidlig med de 2 andre pga bekkenet

Jeg har vært delvis sykemeldt tidlig de andre to svangerskapene. Etter sistemann har jeg ikke blitt helt god igjen. De siste dagene har jeg begynt å bli øm i bekkenet igjen og jeg kjenner igjen symptomene. Var ikke mentalt forberedt å få problemer med bekkenet så tidlig. De andre gangene har det kommet i uke 15-20. Nå er jeg i uke 7. Super demotiverende!

Her er bekkenet også begynt å krangle igjen. Synes det er alt for tidlig :nailbiting: Sist fikk jeg det ikke før uke 16-20!

Back
Topp