Bekkenløsning!

Mamma'n til J

Andre møte med forumet
Jeg er i dag 9+5 og jeg kjenner allerede til bekkenløsningen :( Må bruke bekkenbelte allerede for å holde smertene i sjakk. Sist fikk jeg det i uke 15 så var forberedt på at det ville komme, men ikke såå tidlig.

Flere som også kjenner til det, og/ eller som har noen gode tips for å holde smertene i sjakk? :happy:

Ingen utover pass på sovestilling og ikke ha beina i kors eller knærne mot hinannen. Men det har vel du bedre peil på enn meg

Kan dere fortelle litt om hvordan det kjennes ut? Jeg har igrunn hatt mye smerter siden jeg ble gravid. Først var det endel ligamentstrekk og lignende tror jeg. Førstegangslivmor som jobbet på. Nå er jeg 12+5 ca og har hatt litt annerledes vondt de siste dagene, men vet ikke hva det er egentlig.

Jeg er redd for bekkenløsning/låsning. Har fra tidligere litt småproblemer med stivhet i hofte/bekken området uten at jeg vet helt hva det er, og det har bare blitt verre nå. Det er akkurat som om noe som "hakker" litt opp og til venstre for halebeinet (tror det er det området som heter iliosakralleddet). Føles ikke helt stabilt.

Er det trygt å gå til kiropraktor for og korrigere når man er gravid?

Jeg vet ikke hvordan det kjennes ut.. Men jeg har endel vondt i halebenet fortiden...

Hos meg er det stikkende og strålende smerter rundt haleben/korsrygg. De strålende smertene er nedover venstrebeinet, den siden som er mest smertefull. Jeg har smerter konstant, men jeg fikk kraftig og tidlig bekkenløsning sist og brukte over et år med jevnlig time hos kiropraktor for å få alt i orden. Noen får smerter ved symfysen altså på framsiden.

Jeg er redd for bekkenløsning/låsning. Har fra tidligere litt småproblemer med stivhet i hofte/bekken området uten at jeg vet helt hva det er, og det har bare blitt verre nå. Det er akkurat som om noe som "hakker" litt opp og til venstre for halebeinet (tror det er det området som heter iliosakralleddet). Føles ikke helt stabilt.

Er det trygt å gå til kiropraktor for og korrigere når man er gravid?

Jeg har ikke hørt noe om at det ikke skal være trygt. Jeg kommer til å ta noen timer til kiropraktoren min nå i svangerskapet i håp om at jeg kan begrense plagene i ettertid.

Tror jeg kommer til å få bekkenløsning. Fy så vondt det er i dag. Utrolig slitsomt å stå, og det må jeg nesten i perioder på jobben. Hjelper faktisk å lene meg framover over en høy benk, men da får jeg ikke gjort noe..

Tror jeg kommer til å få bekkenløsning. Fy så vondt det er i dag. Utrolig slitsomt å stå, og det må jeg nesten i perioder på jobben. Hjelper faktisk å lene meg framover over en høy benk, men da får jeg ikke gjort noe..

Huff huff! Håper du får forebygget det så smertene blir overkommelig! Jeg anbefaler deg å kjøpe deg et bekkenbelte. Det hjelper meg en del i hvertfall.
Anbefaler dette belte da det støtter godt.
https://www.google.com/search?q=bek..._AUICSgB&biw=360&bih=564#imgrc=WSXmH5fPBSAs1M

Det er ingen tvil lenger! Bekkenløsninga er tilbake, nå 3 uker tidligere enn sist! Høyrehoften min er helt låst og jeg klarer nesten ikke å gå! Er 12+0 i morgen og det er egentlig en jubeldag, men klarer ikke å juble noe nå!

Har du problemer, gå til fastlegen og på henvisning til fysio! Det er gratis for gravide med bekkenløsning og gangvansker osv[emoji4][emoji4]

Du trenger ikke lenger henvisning for å gå til fysioterapeut, det ble fjernet 1.1.18.
Det er heller ikke lenger fritak hos fysioterapeut for bekkenløsning, men betaler egenandel til man når fritak tak 2 på 2025kr/kalenderår, diagnoselisten ble fjerner fra 1.1.17
Men at det kan være lurt å komme i gang med f.eks oppfølging av fysio som er flink på kvinnehelse er jeg helt for og i tillegg masse god bedring videre!

Var til fysio sist, men det hjalp meg ikke noen verdens ting. Så jeg kommer til å gå til min faste kiropraktor som kjenner problematikken min. Men det koster mye og går ikke på egenandels systemet, men det er penger verd å bruke!

Har du bbhugme puten? Den var gull verdt for meg sist[emoji120][emoji120][emoji120]

Back
Topp