Bekkenløsning

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

Jeg startet å få beggenløsning i uke 8 dessverre:shifty:. Heldigvis var ikke det så fryktelig ofte jeg kjente på det, men det kom og gikk.

Nå er jeg i uke 12 og det virker som det blir bare mer og mer:yuck: i dag er første dagen på lenge at jeg har vært i form til å faktisk gjøre endel husarbeid, støvsuget, vasket, handlet etc. Og nå er jeg helt fullstendig gåen i bekkenet:arghh:

Kan jeg forvente at dette vedvarer eller blir verre?

Noen som har erfaring?
Har et slikt bekkenbelte men synes det er litt begrenset hvor mye det hjelper, noen som har tips til andre ting som kan hjelpe?

Hei.

Jeg startet å få beggenløsning i uke 8 dessverre:shifty:. Heldigvis var ikke det så fryktelig ofte jeg kjente på det, men det kom og gikk.

Nå er jeg i uke 12 og det virker som det blir bare mer og mer:yuck: i dag er første dagen på lenge at jeg har vært i form til å faktisk gjøre endel husarbeid, støvsuget, vasket, handlet etc. Og nå er jeg helt fullstendig gåen i bekkenet:arghh:

Noen som har erfaring?
Har et slikt bekkenbelte men synes det er litt begrenset hvor mye det hjelper, noen som har tips til andre ting som kan hjelpe?
Har hatt problemer fra samme tid selv. Tok det opp med legen, og hun sa det kan bli verre og så forsvinne, og en dag være tilbake igjen... går veldig opp og ned. Sist hadde jeg det de 3-4 siste mnd, da gikk det ikke vekk og ble verre ved mye husarbeid osv på en dag. Gikk tur 40 min hver dag, og det hjalp, men mye mer gjorde det vondere...

Det er ikke meningen å kuppe tråden, men har noen fått behandling av fysioterapeut for bekkenløsning?
Hva går det ut på?

Er nemlig begynt å kjenne på kranglete bekken selv. [emoji20]

Det er ikke meningen å kuppe tråden, men har noen fått behandling av fysioterapeut for bekkenløsning?
Hva går det ut på?

Jeg går til fysioterapaut pga bekkenet.
Hadde bekkenløsning med smerter sist svangerskap og symptomene kom fort denne gangen også.
Selvom det ikke er smertefullt hver dag har jeg begynt med behandling. Enn så lenge går det ut på å få massasje slik at muskulaturen skal løsne opp litt.

Hei.

Noen som har erfaring?

Sist svangerskap opplevde jeg at smertene ble bare kraftigere jo tyngre jeg ble. Merket symptomene tidlig denne gangen også og er forberedt på at det vil bli værre. Tenker å være flinkere til å begrense meg i hverdagen:) være aktiv, men ikke gjøre alt på en dag :)

Hva går det ut på?

Det går bra, vi er jo flere med samme mål og samme plager så det er supert at noen kommer med tilleggsspørsmål:happy:

Håper vi slipper å bli så alt for plaget med bekkenet videre:smiley-angelic001

Har allerede fått det her også. Var plaget med de to første, så hadde regna med det. Har i tillegg en jobb der jeg står/går i 7,5 timer + uten mulighet til å sitte, så jordmor har allerede ymta frampå om sv.skapspenger. Kjenner det sitter langt inne, men må nok krype til korset snart.. Jo mer jeg pusher, jo verre blir det. Vil ikke ende opp på krykker eller sengeliggende heller ..

Jeg går til fysioterapaut pga bekkenet.
Hadde bekkenløsning med smerter sist svangerskap og symptomene kom fort denne gangen også.
Selvom det ikke er smertefullt hver dag har jeg begynt med behandling. Enn så lenge går det ut på å få massasje slik at muskulaturen skal løsne opp litt.

Er det slik legen har henvist deg til fysioterapaut eller har du bestilt på eget initiativ?

Har allerede fått det her også. Var plaget med de to første, så hadde regna med det. Har i tillegg en jobb der jeg står/går i 7,5 timer + uten mulighet til å sitte, så jordmor har allerede ymta frampå om sv.skapspenger. Kjenner det sitter langt inne, men må nok krype til korset snart.. Jo mer jeg pusher, jo verre blir det. Vil ikke ende opp på krykker eller sengeliggende heller ..

Huff, er det jeg også håper å unngå. Har helst lyst å klare å fungere mest mulig i hverdagen videre i svangerskapet.

Kjenner på det selv at jeg gjerne vil jobbe, men det er ikke bra å pushe seg selv for hardt, går bare ut over enn selv. Selv har jeg hatt det som har følt som et stort nederlag da jeg ble 50% sykmeldt for 14 dager siden. Kjenner det sitter langt i å levere sykmelding:bag:

Vi får bare ta godt vare på oss selv og nurkene i magene:)

Er det slik legen har henvist deg til fysioterapaut eller har du bestilt på eget initiativ?
Jeg var hos legen å snakket om det på forhånd :) Hun vet hva jeg slet med sist svangerskap så ville snakke med henne at jeg kanskje må be om gradert sm etterhvert. Fikk henvisning fra henne. Nå er det slik at man ikke trenger henvisning lengre til fysioterapaut lengre for er de som skal vurdere hva du trenger av behandling :)

Back
Topp