Bekkenløsning

KokoStudiepike

Andre møte med forumet
Hei!
Håper alle har det bra og nyter tida:Heartbigred

Lurer på om det er noen som har erfaring med/opplever bekkenløsning? Er 13 uker i morgen og sverger at det må være tidlig bekkenløsning. Opplever sterke smerter i nedre rygg og nedover hoftene mot knærne.
Jobber både på restaurant og bensinstasjon samtidig som jeg studerer fulltid og er for tiden i praksis på en barneskole, og har ærlig talt så vondt at jeg så vidt klarer å gå for tiden. Mye av tiden vagler jeg som jeg skulle vært høygravid:wtf:
Selvsagt går det litt opp og ned og noen dager er det helt fint, mens i dag har jeg stått med tårer i øynene flere ganger på jobb pga smertene:oops:

Så er det noen her som kanskje har noen råd til en fattig student med en lege som absolutt ikke vil lytte?:wtf::cat:

Btw: flere enn meg som har fått synlig kul tidlig? Kan ikke skjule det lengre i arbeidsskjortene mine lengre:angelic:

Jeg er 14+0 i dag og har bekkenløsning. Søstera mi fikk det også tidlig. Hun sier knipeøvelser. Skal til fysio så håper på tips der. Men lytt til kroppen

Jeg fikk bekkenlåsning i uke 8 forrige svangerskap. Det lot seg fikse etter et par timer hos kiropraktor.

Det jeg lærte i forrige graviditet er at legen ikke alltid er til å stole på når det gjelder bekkenløsning! Min lege ville ikke henvise meg videre til fysioterapi fordi det var midt i ferien og jeg ble ganske ille mot slutten av graviditeten. Har slitt med korsryggen etterpå.
Ved det første tegn på bekkenløsning denne gang, går jeg til kiropraktor og får hjelp. Vet om mange som blir bedre av det!
Går forøvrig på ryggmassasje en gang i måneden så lenge jeg klarer å ligge på magen.

Uff, det hørtes ikke noe godt ut :( Jeg har dessverre ikke erfaring med det selv (er mitt første svangerskap), men jeg håper det bedrer seg for deg. Virker som du har mange jern i ilden og da kan det ikke være lett å ha slike smerter :sorry:
Jeg har forøvrig også en liten kul. Er 12+6 i dag. Synes det kom veldig tidlig :wideyed: Passer fremdeles klærne mine, men nå ser jeg tjukkere ut enn jeg gjør til vanlig :p Gleder meg til en ordentlig kul kommer frem.

God bedring og lykke til videre :)

Knipeøvelser og fysio er nok mine eneste råd og:Heartblue Håper det stabiliserer seg snart og at du får henvisning til fysio:)

Hvis du allerede har vondt i bekkenet, så vil jeg ihvertfall råde deg til å oppsøke hjelp. Jeg ventet for lenge i forrige svangerskap (med type tanker som, hvor ille kan det bli, og ja det kan bli ille oppdaget jeg!), og fikk da beskjed om at det ikke gikk an å gjøre noe med det. Så denne gangen er jeg tidligere ute og fikk meg henvisning til fysio med en gang jeg kjente det.
Kiropraktor kan hjelpe, det betaler man selv.
Alternativet til fysio kan være manuellterapeut, tror de kan skrive henvisninger selv (hvis jeg ikke tar helt feil), så mulig du kan gå dit og få henvisning hvis legen din ikke lytter. Men ville uansett hvem du går til forsøkt å finne noen som kan kvinnehelse/svangerskapsplager. Tror man har mye igjen for det, kontra første og beste.
Håper du blir bedre snart! Vondt bekken er noe skikkelig drit!

Vil ikke legen høre på deg? Isåfall, bytt lege! Det er SÅ viktig å ha en forståelsesfull lege i graviditeten.

Enig, bytt lege! Hadde en sånn lege i første svangerskap. Hadde jeg hatt vett til å bytte ville det svangerskapet vært mye lettere enn det ble.

Enig i å bytte lege! Var hos legen min i dag, uke 12 + 3 og klaga over begynnende bekkenløsning. Hadde bekkenlåsning med nr 1 fra uke 33 ca. Fikk med en gang henvisning til fysio, så må bare finne ut hvilken jeg skal ringe ;)

Med nr 1 gikk jeg til kiropraktor. Det var helt fantastisk! Fra å ikke kunne gå uten krykker til å være uten smerter på 3 ganger hos kiro. Men dyrt da siden det ikke dekkes, så denne gangen prøver jeg fysio før kiro da det ikke er så ille enda.

Lykke til!

Heisann!

TS her xsmile3

Tusen takk for flere gode råd!
Samtidig, selv om det ikke er godt at flere sliter med det, er det godt å vite det er flere.:angelic:

Jeg slet en del med smerter i korsrygg og hoftene i fjor og ble henvist til revmatalog som fant tegn på tidlig revmatisme (for tidlig å si hvilken type). Har egentlig vært mye bedre form, går mye turer for å holde meg tøyelig og bøyelig, bruker fysioterapiøvelser og har gått ned 15 kg. Dessverre virker det ikke som dette skulle hjelpe meg denne runden. Tror ikke det hjelper at jeg har praksis på barneskole og står mye av 8 timer for så å jobbe 5 timer og 8 timer skift stående i helgene. xsmile8:angelic:

Åh, som jeg kunne tenkt meg å bytte lege! Jeg flytta hjem til Trøndelag etter å ha bodd på Østlandet med verdens beste lege i 3 år. Hun tok alt alvorlig og sjekket blodnivåene mine regelmessig. Her «hjemme» har jeg allerede bytta lege 2 ganger da jeg ikke finner noen kompetente og gode leger dessverre. Her tas det ikke blodprøver, jeg har ikke svangerskapskontroll før i uke 14, hun ble irritert da jeg kom i uke 8. Mine forhøyede hvite (som er indikasjon på infeksjon) er bare slik jeg er tydeligvis og hun lo da hun leste notatet fra helsesekretær fra da jeg ringte i uke 7 med en rekke bekymringer. Skal bytte, men har dessverre ikke mulighet før på nyåret, mens gjør jeg research xsmile2

Skal stå på med knipeøvelsene og fortsette å holde meg aktiv og bruke fysioterapien jeg har lært så får vi se hvor lenge jeg varer. Heldigvis juleferie fra skolen snart:angelic:

Back
Topp