Bekkenløsning!

Kånemor

Flørter med forumet
Var på første sv.kontroll igår og fikk konstatert bekkenløsning (noe jeg egentlig har kjent i noen dager). Har aldri hatt dette før, og snakket med sjefen om det i forkant.

Fikk med meg en avventende sykemelding fra legen, med ønske om tilrettelagt arbeid. Det har jeg nå fått, men kjenner at det ikke er noe positivt... Går ned 5000,- i lønn i mnd (går av skift) og jobber 8-16 5 dager i uken mot 4 dager før annenhver uke på kveldstid.. Så akkurat nå er det tungt kjenner jeg :( mindre lønn og mer arbeid med en kropp som ikke funker er ingen god kombo. Noen ganger så gjør det så vondt at bare å gå opp en trapp kan bli en tårevåt og lang hendelse..

Noen andre med erfaring til bekkenløsning?

Dagens utblåsing :yuck: og btw, er "kun" 12 + 1 idag :rolleyes:

Uff så kjedelig! Jeg tok ikke så mye hensyn sist og bet i meg smertene og gikk 1 år med bekkensmerter etter sist fødsel, da ble det bare verre og verre utover svangerskapet. Denne gangen kom bekkenløsningen i uke 3, allerede før jeg hadde positiv test... hos meg er det intense smerter foran/i symfysen. Jeg begynte med 50% SM i uke 8 og ble faktisk 100% SM i uke 12. Ikke noe kjekt men har så vondt at bare det å levere de to eldste i barnehagen gjør at jeg ligger flere timer med sterke smerter etterpå

Har begynt hos en flink fysio, trener i varmtvannsbasseng, er som sagt sykemeldt og mannen må ta en stor del hjemme. Så håper jeg det ikke blir like ille denne gangen!

Anbefaler deg bekkenbelte, finn deg en god behandler, og ta i mot sykemelding heller enn å presse deg langt over smertegrensen.

Du skal jo ikke gå ned i lønn hvis du e sykemeldt med tilrettelegging. Det må du sjekke ut. Jeg er tatt av nattevaktene med svangerskapspenger og mister ingenting men lønnes ut fra vanlig turnus som ligger som grunnlag for lønn. Du får nok ikke svangerskapspenger pga bekkenløsning men reglene for sykemelding skal være lik.

Jeg har bekkenløsning, fikk det i uke 5 ca :o har hatt så vondt at trapper har vært ett mareritt :o har vært 50% sykmeldt i over 4 uker, prøvd meg på 100% de didte 2 ukene, og nå er bekkenet vrangt igjen :(
Jeg har fått anbefalt en manuellterapaut som er veldig flink med bekken da fysioterapauten jeg var hos ikke kunne hjelpe meg lengere. Nå vurderer jeg å sykmelde meg etter 17mai og prøve behandlig hos manuellterapaut.
Det er viktig å lytte til kroppen og bevege seg så bekkenet holder seg i bevegelse, men ikke presse seg for mye :)

Har fått tak i et bekkenbelte, og halleluja for en annen hverdag! Har bare brukt det i to dager og kjenner at det hjelper ;)

Sjefen mente at siden jeg blir flyttet fra min stilling som er skiftbasert og til en stilling som er dagbasert så må jeg taes av skift og da mister jeg skifttillegget.. Og siden jeg får tilrettelagt arbeid så gjelder ikke sykemeldingen. Og legen sa så fint: det er ingen svangerskapsrelaterte plager som kvalifiserer til sykemelding....:grumpy:

Nå håper jeg at jeg på mandag får snakket med sjefen og gått tilbake til min stilling nå som bekkenbeltet hjelper :happy:

Har fått tak i et bekkenbelte, og halleluja for en annen hverdag! Har bare brukt det i to dager og kjenner at det hjelper ;)

Sjefen mente at siden jeg blir flyttet fra min stilling som er skiftbasert og til en stilling som er dagbasert så må jeg taes av skift og da mister jeg skifttillegget.. Og siden jeg får tilrettelagt arbeid så gjelder ikke sykemeldingen. Og legen sa så fint: det er ingen svangerskapsrelaterte plager som kvalifiserer til sykemelding....:grumpy:

Nå håper jeg at jeg på mandag får snakket med sjefen og gått tilbake til min stilling nå som bekkenbeltet hjelper :happy:

Du trenger ikke bare et bekkkenbelte, du trenger også en ny lege! Makan til dumskap!

Back
Topp