Bekkenløsning

Kathybe

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
I mitt første svangerskap begynte jeg å få problemer med bekkenet og gikk til fysioterapi en gang i uka mot bekkenløsning smerter. Forskjellen da til nå er at jeg stod og gikk rundt i 8 timer på betonggulv og nå kan jeg variere arbeidsdagen med ball, to forskjellige stoler, matte i 8 timer på et kontor hvor jeg kan ta pauser i en sofa.

Fikk vondt og plager i bekken/rygg/isjasj allerede i uke 8. Litt spent på om jeg kommer til å slite på samme måte denne gangen og litt redd da det ødela mye ved å ha så mye vondt. Føler jo jeg er bedre rustet denne gangen med en del kilo mindre og bedre trent og aktivitetsnivå.

Noen som har hatt det slik med nr 1 og ikke merket noe til det med nr 2?

Det hadde jeg likt å høre også. Merka det fra uke 20 med nr 1, men har hatt anrydning til å merke det de siste fire årene også hvis jeg ikke har bevegd meg, så frykten er stor for et verre svangerskap denne gangen.

Så deilig at vi er flere i lik situasjon!! Jeg begynte med bekkenløsning og låsning i uke 9 med snuppa, og ble 100%sykemeldt fra uke 13. Var hos Fysio en gang i uka, uten at det hjalp. Har en fysisk anstrengende jobb, men heldigvis jobber jeg sammen med mange fysioterapeuter, som jeg vet kan hjelpe meg litt innimellom. Kommer til å be om hjelp til et opplegg fra hun ene. Er veldig bekymret for at det skal bli like ille denne gangen, da jeg gikk på krykker fra uke 20 forrige gang :( Syntes svangerskapet var et helvette, for å være helt ærlig.
Har foreløpig ikke merket noe, men nå er jeg bare fem uker på vei!

Jeg sniiiiker og svarer ( håper å havne på denne termin gruppa selv også så) :P Jeg fikk invalidiserende bekkenløsning med 1 da heg var ca 28 uker på vei. Nr 2 begynte det i uke 14, men klarte "fungere" dog ikke jobb eller turer el. Med nr 3 så skjønte jeg at jeg var gravid allerede før positiv test pga smerter i bekkenet!!! Det var ille gjennom hele svangerskapet, og ble sykemeldt fra jobb 100% i uke 14. (skikkelig nederlag). Har slitt med en del bekken smerter i ettertid, og etter Sa i høst og rester har kroppen vært helt på bærtur! Så nå har jeg kronisk værk halebeinet gjennom hele syklussen, så kan ikke stole på det som symptom om det skulle klaffe denne gangen :P HÅPER at det at eg har trent jevnt siste året er med å forebygger litt!

Jeg har begynt å kjenne det litt foran i bekkene, håper det blir med å kjenne det. Kjenner det spesielt når jeg løfter mini. Håper at treningen min vil holde det i sjakk og at alle mulighetene jeg har på jobben funker forebyggende!

Back
Topp