Sniker fra mars: Fikk første symptomene på bekkenløsning i uke 14, var da sykemeldt pga kvalme og brekninger, så klarte holde det i sjakk. Da jeg kom tilbake på jobb, merket jeg at det ble mye verre, så fikk jeg influensa og ble liggende i 2 uker pga den.
Da jeg endelig kom meg på jobb igjen, legen vill jeg skulle prøve 30% jobb først, så gikk det 1,5 uke, så måtte jeg til fysio og hente krykker. Fikk også vonde, hyppige kynnere de dagene jeg var på jobb, så jordmor og lege har søkt om svangerskapspenger for meg, så det blir ikke noe mer jobb på meg før etter permisjonen nå.
Med andre ord, det vil nok bli verre, men vær flink til å lytte til kroppen. Gå til behandling, gjør evt. øvelser hjemme som kan styrke muskulaturen rundt bekkenet (det var hva som holdt mitt i sjakk helt til jeg begynte på jobb igjen), og ikke press dere for langt. Å må gå på krykker de siste 3 månedene av svangerskapet er absolutt ikke noe jeg ser frem til!
Hvis fysio og sykepleier i bedriftshelsetjenesten mener at du ikke bør tilbake på jobb, så nevn dette for legen din også, evt. få det skriftlig fra dem. Det burde jo legen ta hensyn til.