Bekkenløsning

Lunina

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Mailykke 2018
Hei dere som har eller har hatt bekkenløsning foran over skambeinet hvordan har det kjentes ut hos deg? Takvis smerter eller konstante?kom det som kastet på deg eller merket du det gradvis?Fikk du behanding som funket? Tro jeg går på veggen snart,føles ut som og revne i to innimellom :(

Hvis det er bekkenløsning så søk hjelp snarest mulig. Søsteren min gikk en stund før hun søkte hjelp, og fikk beskjed at hadde hun kommet før kunne de hjulpet, men nå ble det bare å forhindre at det ble verre.

Hvis det er bekkenløsning så søk hjelp snarest mulig. Søsteren min gikk en stund før hun søkte hjelp, og fikk beskjed at hadde hun kommet før kunne de hjulpet, men nå ble det bare å forhindre at det ble verre.
Var hos kiropraktor nå i kveld..er bekkenløsning:( synes faktisk det ble verre etter behandling,men kanskje vondt skal vondt fordrive:) håper virkelig det for skal jeg gå sånn i 5 md til blir det lange md med mye stillesitting/ligging:meh:

Var hos kiropraktor nå i kveld..er bekkenløsning:( synes faktisk det ble verre etter behandling,men kanskje vondt skal vondt fordrive:) håper virkelig det for skal jeg gå sånn i 5 md til blir det lange md med mye stillesitting/ligging:meh:
Godt du har søkt hjelp.
Søsteren min gikk til en fysioterapeut som hadde spesialfelt bekkenløsning.

Redd jeg har fått noe sånt tull jeg også. Men er akkurat som om det blir bedre om jeg får 'varmet opp' litt, så mest problematisk når jeg skal opp på do om natta, eller har blitt sittende i ro lenge. Å gå og jogge går stort sett helt fint.

Redd jeg har fått noe sånt tull jeg også. Men er akkurat som om det blir bedre om jeg får 'varmet opp' litt, så mest problematisk når jeg skal opp på do om natta, eller har blitt sittende i ro lenge. Å gå og jogge går stort sett helt fint.
Samme her er er værst når jeg står opp om morgenen,eller må opp på natta. og viss jeg er uheldig og sitte forover bøyd for lenge, eller sitter på hardt underlag er helvette i gang. Men fikk tips av en venninne i dag om å prøve fotsoneterapi. Hun hadde prøvd kiro og fysio uten resultat men med fotsoneterapi trengte hun 3 behandlinger så var problemet løst. Men da med turgåing og uttøyning hver dag hun gikk tur. Så tenkte jeg skulle prøve d,er livredd d blir værre:nailbiting: jeg har ikke ro i rompa til å sitte/ligge stille lang tid av gangen:p

Jeg har som regel klart å gå det "av" meg, er oppe ofte oh beveger meg hvis jeg blir sittende mye i ro. Men for mye gåing tar knekken på meg til slutt da.
Heldigvis ikke så ille hos meg at jeg føler jeg må oppsøke noe hjelp :-) *bank i bordet *

Dere som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap, har det blitt bedre, verre eller holdt seg nogenlunde det samme gjennom hele graviditeten?

Jeg fikk de første tegnene i uke 14-15, og nå i uken 20, er det bare verre og verre. Vært sykemeldt 2 uker nå, og skal tilbake til legen i morgen.

Både fysioterapeut og sykepleieren i bedriftshelsetjenesten mener jeg ikke burde tilbake i jobb så lenge jeg har blitt verre. Så veldig spent på hva legen sier, da jeg vet han ønsker meg tilbake..

Håååper ikke det er bekkenplager som har meldt sin ankomst nå :confused: Har etter mandagens "julevask" hatt litt vondt i korsryggen og ned mot den ene rumpeballen, men absolutt til å leve med, må bare støtte meg ekstra når jeg bøyer meg osv. Satser på at det er en god gammeldags strekk ;)

Dere som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap, har det blitt bedre, verre eller holdt seg nogenlunde det samme gjennom hele graviditeten?

Jeg fikk de første tegnene i uke 14-15, og nå i uken 20, er det bare verre og verre. Vært sykemeldt 2 uker nå, og skal tilbake til legen i morgen.

Både fysioterapeut og sykepleieren i bedriftshelsetjenesten mener jeg ikke burde tilbake i jobb så lenge jeg har blitt verre. Så veldig spent på hva legen sier, da jeg vet han ønsker meg tilbake..
Ja, det lurer jeg også på.
Har det blitt bedre, værre eller vært det samme gjennom hele svangerskapet? Om dere ikke gjorde noe med det?
Jeg har bekkenløsning, og JA det er udigg, men jeg overlever... Foreløpig.. Håper bare ikke det blir værre, for da må man jo gjøre noe med det.

Med nr 1 ble det gradvis værre, og værre (endte med krykker) det 3 uker før fødsel ble mye bedre..
Med nr 2 begynte det bare ille med en gang, og holdt seg der ut svangerskapet.
Denne gangen kom bekkenløsningen i uke 15, og har holdt seg stabilt vondt. Kjedelig men det eneste som funker er å ta det pent, og ta hensyn til kroppen :)

Sniker fra mars: Fikk første symptomene på bekkenløsning i uke 14, var da sykemeldt pga kvalme og brekninger, så klarte holde det i sjakk. Da jeg kom tilbake på jobb, merket jeg at det ble mye verre, så fikk jeg influensa og ble liggende i 2 uker pga den.
Da jeg endelig kom meg på jobb igjen, legen vill jeg skulle prøve 30% jobb først, så gikk det 1,5 uke, så måtte jeg til fysio og hente krykker. Fikk også vonde, hyppige kynnere de dagene jeg var på jobb, så jordmor og lege har søkt om svangerskapspenger for meg, så det blir ikke noe mer jobb på meg før etter permisjonen nå.

Med andre ord, det vil nok bli verre, men vær flink til å lytte til kroppen. Gå til behandling, gjør evt. øvelser hjemme som kan styrke muskulaturen rundt bekkenet (det var hva som holdt mitt i sjakk helt til jeg begynte på jobb igjen), og ikke press dere for langt. Å må gå på krykker de siste 3 månedene av svangerskapet er absolutt ikke noe jeg ser frem til!

Hvis fysio og sykepleier i bedriftshelsetjenesten mener at du ikke bør tilbake på jobb, så nevn dette for legen din også, evt. få det skriftlig fra dem. Det burde jo legen ta hensyn til.

Sniker fra mars: Fikk første symptomene på bekkenløsning i uke 14, var da sykemeldt pga kvalme og brekninger, så klarte holde det i sjakk. Da jeg kom tilbake på jobb, merket jeg at det ble mye verre, så fikk jeg influensa og ble liggende i 2 uker pga den.
Da jeg endelig kom meg på jobb igjen, legen vill jeg skulle prøve 30% jobb først, så gikk det 1,5 uke, så måtte jeg til fysio og hente krykker. Fikk også vonde, hyppige kynnere de dagene jeg var på jobb, så jordmor og lege har søkt om svangerskapspenger for meg, så det blir ikke noe mer jobb på meg før etter permisjonen nå.

Med andre ord, det vil nok bli verre, men vær flink til å lytte til kroppen. Gå til behandling, gjør evt. øvelser hjemme som kan styrke muskulaturen rundt bekkenet (det var hva som holdt mitt i sjakk helt til jeg begynte på jobb igjen), og ikke press dere for langt. Å må gå på krykker de siste 3 månedene av svangerskapet er absolutt ikke noe jeg ser frem til!

Hvis fysio og sykepleier i bedriftshelsetjenesten mener at du ikke bør tilbake på jobb, så nevn dette for legen din også, evt. få det skriftlig fra dem. Det burde jo legen ta hensyn til.

Takk for svar :)

Er det jeg frykter, at det iallefall ikke blir bedre med jobb.. Tenker for meg selv at hvis jeg skal holde meg nogenlunde oppegående så burde jeg fortsette å ta det med ro og trene etter opplegget jeg har fått av fysioterapeuten.

Spent på hva legen sier i morgen!

Var hos legen i dag og fortalte hva fysio og bedriftshelsetjenesten hadde sagt, men at jeg selv ikke visste hva som er riktig, men at målet mitt er å ikke bli verre, og at jeg stolte på at legen visste hva som var best. Fikk da 100% sykemelding i 4 uker til, så tydelig at bekkenløsning ikke er noe man tuller med å burde presse seg med!

Back
Topp