Bekkenløsning

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Nå har bekkenløsningen slått inn for fullt og jeg har innsett at jeg må til fysio så har fått første time i morgen. Men det jeg lurer på er om bekkenløsningen skal gjøre så vondt at man må puste seg gjennom de?
Hadde en periode her før i dag hvor det har satt som ett bånd i korsryggen som har gått videre frem mot magen og nedover :-/ Noen andre som har bekkenløsning som har så vondt? Nå har jeg bare problemer med å bøye meg ned og å gå generelt :-/ Er 28 uker på torsdag så skal bli spennende å se hvordan dette skal gå fremover :-/ Håper fysio hjelper litt hvertfall.

Nå har bekkenløsningen slått inn for fullt og jeg har innsett at jeg må til fysio så har fått første time i morgen. Men det jeg lurer på er om bekkenløsningen skal gjøre så vondt at man må puste seg gjennom de?
Hadde en periode her før i dag hvor det har satt som ett bånd i korsryggen som har gått videre frem mot magen og nedover :-/ Noen andre som har bekkenløsning som har så vondt? Nå har jeg bare problemer med å bøye meg ned og å gå generelt :-/ Er 28 uker på torsdag så skal bli spennende å se hvordan dette skal gå fremover :-/ Håper fysio hjelper litt hvertfall.
Niks.. Så vondt har jeg aldri vært med på at det er.!!

Den første gangen jeg merket bekkenløsningen så satt jeg på bussen på vei hjem etter nærmere 10 timer på jobb, og da gråt jeg av smertene. Har heldigvis ikke hatt så vondt etter det, da jeg har vært flink og mye mer forsiktig. Så du får masse sympati fra meg. Vet hvor vondt det kan være, men om du får hjelp av fysio så er det mulig å bli bedre og ihvertfall kunne leve nogenlunde normalt uten for mye smerter :)

Niks.. Så vondt har jeg aldri vært med på at det er.!!

Får ta det opp med legen på kk i morgen og høre hva de mener det er :-/ Men har jo hørt at det kan bli skikkelig ille så er godt mulig jeg bare er en av de som får det så kraftig

Får ta det opp med legen på kk i morgen og høre hva de mener det er :-/ Men har jo hørt at det kan bli skikkelig ille så er godt mulig jeg bare er en av de som får det så kraftig
Huff håpe det ikke er så ille. Eller at det bare var uheldig sammenheng i flere vonter :(

Dessverre så er det slike smerter jeg også har.. Har flere ganger måtte stoppe opp og puste meg gjennom smertene.. Har hatt bekkenløsning fra uke 11 ca. Avlaster nå med krykker. Håper fysio kan hjelpe deg!! Ikke noe kjekt og ha slike smerter!

Hva har du gjort for å få slike smerter da? Når jeg får så vondt så har jeg ofte anstrengt meg altfor mye og ser det ofte komme litt før. Fysioterapeut kan løsne opp litt men den viktigste forebyggingen er å ikke røre for mye på seg..

Man trenger ikke å gjøre så mye for å få smerter i bekkenet-noen er bare uheldig å får mye vondt. Har hatt bekkenløsning i begge svangerskapene og den viktigste forebyggingen (for min del) var ikke å ta det med ro, men heller tenke på hvordan man i det daglige går, står, sitter og ligger, røyser seg opp fra senga, går ut av bilen osv. Hvis jeg sitter/ligger for mye i ro stivner jeg helt og får da store smerter, så for min del er bevegelse og trening av bekkenet alfa&omega. Men det det er jo og veldig individuelt :)

Hva har du gjort for å få slike smerter da? Når jeg får så vondt så har jeg ofte anstrengt meg altfor mye og ser det ofte komme litt før. Fysioterapeut kan løsne opp litt men den viktigste forebyggingen er å ikke røre for mye på seg..

Nei si det :-/ Det er vel bare at det har blitt verre de senere ukene, jeg har jo tre barn som skal hentes og leveres på skole og bhg og har begynt på lappen så det har vært mye den siste uken:-/ Har ikke den store muligheten for å slappe av og ta det rolig selvom jeg har en mann som hjelper til. Jeg gjorde husarbeid i helgen og det var vel kanskje dråpen for det men det gjøres ikke av seg selv.

Nei si det :-/ Det er vel bare at det har blitt verre de senere ukene, jeg har jo tre barn som skal hentes og leveres på skole og bhg og har begynt på lappen så det har vært mye den siste uken:-/ Har ikke den store muligheten for å slappe av og ta det rolig selvom jeg har en mann som hjelper til. Jeg gjorde husarbeid i helgen og det var vel kanskje dråpen for det men det gjøres ikke av seg selv.

Ja da kan jeg skjønne at smertene melder seg. Hadde jeg gjort alt det hadde jeg blitt liggende strak ut etterpå. Husarbeid kan være uheldig da man gjør mange vridende bevegelser og bøyer seg mye. Hvis du skal bevege på deg så vær ute i mykt terreng.. Jeg takler såvidt å gå et par hundre meter uten å få vondt. Nei nå er det på tide å slappe mer av. Hvor gammel er barna? Selvstendighetstrening er en fin mulighet nå:)

Ja da kan jeg skjønne at smertene melder seg. Hadde jeg gjort alt det hadde jeg blitt liggende strak ut etterpå. Husarbeid kan være uheldig da man gjør mange vridende bevegelser og bøyer seg mye. Hvis du skal bevege på deg så vær ute i mykt terreng.. Jeg takler såvidt å gå et par hundre meter uten å få vondt. Nei nå er det på tide å slappe mer av. Hvor gammel er barna? Selvstendighetstrening er en fin mulighet nå:)

Kan ikke gå lange biten jeg heller uten å få vondt:-/ De er 9, 6 og 3 år. De gjør mye alene men det er begrensinger på hvor selvstendig de kan være også da :-) De er tross alt bare barn :-) Slapper av innimellom henting, levering, kjøretimer og fysioterapi men merker også at jeg er grådig sliten :-(

Kan ikke gå lange biten jeg heller uten å få vondt:-/ De er 9, 6 og 3 år. De gjør mye alene men det er begrensinger på hvor selvstendig de kan være også da :) De er tross alt bare barn :) Slapper av innimellom henting, levering, kjøretimer og fysioterapi men merker også at jeg er grådig sliten :-(

Skjønner det må være tungt med 3 barn ja. Og kroppen sier stopp uansett hvordan omstendighetene er rundt. Håper mannen din bidrar da.. :)

Back
Topp