Bekkenløsning

Tullingen

Gift med forumet
Desemberskatter 2016
Er det mulig og få bekkenløsning allerede i uke 11?
Har de siste dagene hatt vondt på høyre siden i ryggen (litt over rumpa) og ned i rumpa.
Kan det være bekkenløsning?

Oh no.... Håpte jeg skulle slippe unna det da.... :(

Er ikke sikkert det er bekkenløsning. Jeg har akkurat det samme. Spurte tilfeldigvis en lege om dette, og hun sa det kunne bare være hormoner. At gravide begynte ofte å verke i korsryggen, uten at det løstes ut i en bekkenløsning. For meg hjelper det å gå litt tur og tøye ut på kvelden (når jeg husker på det)

Er ikke sikkert det er bekkenløsning. Jeg har akkurat det samme. Spurte tilfeldigvis en lege om dette, og hun sa det kunne bare være hormoner. At gravide begynte ofte å verke i korsryggen, uten at det løstes ut i en bekkenløsning. For meg hjelper det å gå litt tur og tøye ut på kvelden (når jeg husker på det)

hm... jeg liker den teorien :happy:
men må ærlig innrømme at hvis det skal fortsette og gjøre slik vondt kommer det til å bli hardt å gå 100% på jobb (jobber i barnehage)
krysser fingrene for at det gir seg ettervært eller ikke blir verre i det minste

Ja det er mulig, men det kan også bli bedre om litt. Søk tilrettelegging på jobb med en gang, det gjorde at jeg klarte og stå i jobb myyyye lenger :-)

Ja det er mulig, men det kan også bli bedre om litt. Søk tilrettelegging på jobb med en gang, det gjorde at jeg klarte og stå i jobb myyyye lenger :)

hvilke tilrettelegging kan jeg få i barnehage?
vi har alt påkledningsbenk som jeg også er flink til og bruke (er på stor avdeling)

Gratulerer så mye!
Fikk det tidlig selv med alle tre her ( uke 9 første gang, før positiv test med de to neste) Det er dessverre mulig. Men ta hensyn og ro ned med en gang, så er det ikke sikkert det blir så ille!

Tusen takk.

Roe ned med 3 små (litt store?) hjemme og 25 på jobb... Joda det er enkelt!
Får snakke med legen på tirsdag :)
Jeg vil jo ikke at det skal bli verre.

Men før positiv test?
Den er kjip da!

Jepp. Fikk den fra uke 6 denne gangen..

hvilke tilrettelegging kan jeg få i barnehage?
vi har alt påkledningsbenk som jeg også er flink til og bruke (er på stor avdeling)

Jeg er ped leder på små og fikk en hel person som gikk sammen med meg på min vakt som tok unna løft og gav meg mulighet til å sette meg ned når jeg trengte. Jeg fikk også stol som jeg kunne trille i, heve og senke og stable opp akkurat passe med puter i. Hvis man søker nav får man ofte mer enn man skulle tro.

Jeg er ped leder på små og fikk en hel person som gikk sammen med meg på min vakt som tok unna løft og gav meg mulighet til å sette meg ned når jeg trengte. Jeg fikk også stol som jeg kunne trille i, heve og senke og stable opp akkurat passe med puter i. Hvis man søker nav får man ofte mer enn man skulle tro.

Da skal jeg prøve på det :)
Tusen takk.

Tusen takk.

Roe ned med 3 små (litt store?) hjemme og 25 på jobb... Joda det er enkelt!
Får snakke med legen på tirsdag :)
Jeg vil jo ikke at det skal bli verre.

Men før positiv test?
Den er kjip da!
Hehe, ja vet hvor enkelt det er :p jeg fikk svangerskapspenger nå sist. Det reddet meg, da fikk jeg mulighet til å roe ned litt hvertfall.

Jeg fikk det allerede i uke 5. Men ikke konstantert av lege før i uke 7-8.
Hadde bekkenløsning med låsning. Det ble bare verre og verre iløpet av svangerskapet. Men hjalp mye å få trykkpunktmassasje på bekkenet av osteopaten min, basseng- og slyngetrening med fysioen og ligge med sammenrullet dyne fra haken og ned til anklene. Ligg mest mulig rett i senga, bruk silkelaken, gå med samlet bein inn/ut av seng/bil. Unngå masse trappegåing, skrev minst mulig, små museskritt når du går +++.
Les på www.lkb.no så får du flere gode tips. (landsforening for bekkenløsning)

huff, det er fryktelig tidlig.
hvordan går det med deg nå?
Bedre enn forventet, jeg begynte hos fysio og svømming med fysio en gang i uken fra uke 12. Har brukt krukkene tidvis,men siden jeg tok hensyn så tidlig så går det overraskende bra. Er i dag 34+2 :)

Bedre enn forventet, jeg begynte hos fysio og svømming med fysio en gang i uken fra uke 12. Har brukt krukkene tidvis,men siden jeg tok hensyn så tidlig så går det overraskende bra. Er i dag 34+2 :)

Så bra det går så fint med deg da :)

Back
Topp