Bekkenløsning

EmmaLou

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Hei, har hatt så vondt nå i hele dagen, klarer nesten ikke å gå. :( Det begynte for noen dager siden, men i dag er det ekstrem. :( Hadde det i første graviditeten og ble 2 måneder før fødselen sykemeldt. Begynte bare ikke så tidlig som nå. Og så begynner det liksom nå hvor jeg ikke kan dra til legen.

Anbefaler akupunktur. Hadde problem sist svangerskap og det gav seg aldri :/ nå 3 år seiner venter eg Nr 3 og det beste eg har prøvd er akupugtur. Går med gjevne mellomrom til kiropraktor og.
Og i perioder på sterke smertestillende . Men dei kan eg ikkje ta no :/
Eller så anbefaler eg og lytte til kroppen. Ikkje press deg mer når du får vondt. Der gjer ting verre. Legg deg ned og slapp av.
Ellers er det mye du kan gjøre for og forebygge :)

Uff, hvordan vondt er det du har? Jeg slet ikke med bekkenet i det hele tatt forrige gang, men merker allerede nå at jeg har veldig vondt i ryggen på jobb f.eks.

Har vondt på begge sidene av hoften og det går ned i beina og opp i ryggen. Samme om jeg sitter, ligger eller stå så er det kjempevondt. Gleder meg til natta ... håper jeg får sovet ihvertfall litt. Må nok til legen på mandag.

Har vondt på begge sidene av hoften og det går ned i beina og opp i ryggen. Samme om jeg sitter, ligger eller stå så er det kjempevondt. Gleder meg til natta ... håper jeg får sovet ihvertfall litt. Må nok til legen på mandag.

Kjenner meg veldig igjen, gjør veldig vondt i bekkenet her også, vært hos fysio og fått informasjon slik at jeg kan forebygge så det ikke blir værre, men har allerede blitt værre.. syns det startet veeeeldig tidlig og er redd for hvor ille det kan bli :( fysioterapeuten ba meg ringe hvis det ble værre og må nok det.. :( håper du blir bedre, ikke noe morro der her :(

Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke 12. Ble 100% sykemeldt, og har verken hatt effekt av kiropraktor eller fysioterapeut. Akupunktur har jeg ikke prøvd enda. Skal gi det et forsøk!
Legen min sa at jeg både kunne bli verre (at jeg ente med krysser/i rullestol) eller at smertene vill "gi seg" eller stabilisere seg mer. Krysser alt jeg har, for å gå hjemme allerede fra uke 12 er fryktelig kjedelig og slitsomt.

Her har vi en fysio som kun jobber med bekken. Kun styrketrening, det er en balanse mellom å trene og overbelaste, viktig å ikke ha for mye vekter. Alle blir bedre, de som "kommer inn" på krykker kaster etterhvert krykkene.

Kanskje prøve en annen fysio?

De siste dagene har det blitt merkbart mye verre med meg og. Kjenner dette blir et langt svangerskap...

God bedring damer!

På jobben har vi trening for rygg med fokus på bekken. Jeg har meldt meg på for å forebygge bekkenløsning. Det er mange gode og enkle øvelser for bekken slik at det ikke blir stivt og låser seg. Viktig å ikke bli helt senge liggende selv om bekkenet er vondt. Enkle øvelser som lyser opp men ikle belaster kommer man langt med.

Jeg har også veldig vondt i bekkenet. Skal til legen idag. Regner med sykemelding videre. Har en tung jobb, og er avhengig av mange vakter, men det går ikke framover :rolleyes:

Ohh eg fick bekkenplager redan i uke 10 me nr 2.
Nå er eg 12 uker ikkje så farligt enda heldigvis hoppas de Håller seg vekk

Jeg har også tenkt mye på dette.. Verker som bare FY etter jobb, men jeg er heldig og har turnus og litt fri ukene også, siden jeg har 80% stilling.
MEN... Legen snakkte om tilrettelegging på jobb, og da begynnte ting å svirre litt... Hvordan tilrettelegger vi mer enn hva som allerede er blitt gjort på min jobb. Jeg jobber på sykehjem, har fått alle di lette brukerne som det ikke er så mye stell ol med, så der ligger ikke problemet. Det er mer di lange gangene, og all gåing fram og tilbake og serveringa ved mat osv.
Hvordan kan jeg da tilrettelegge?

Syns det både er ubehagelig og ikke minst flaut og måtte bli sykemeldt igjen, etter jeg var hjemme i 3uker med oppkasten.
Helseyrket er ikke et sted man blir sykemeldt og det går ubemerket hen..

Var hos legen idag. Ble sykmeldt 100% i 14 dager til pga kvalme. Fortalte om bekkenplagene. Virket ikke som hun tok meg på alvor. Plutselig spurte hun om jeg har arbeidskontrakt, og jeg bare ehh, usikker, men ganske sikker på at jeg har det.. Noe jeg har da. Da begynte hun plutselig å snakke i at jeg da var arbeidsledig og måtte søke andre jobber mens jeg var gravid. Hun hadde heller ikke mulighet til å sykmelde meg 100% med vondt bekken. 60% sykmelding kunne hun gi meg, så jeg jobber 40% utenom. Greit det, kan sikkert prøve meg på det, men måten hun sa det på. Du klarer 40% jobbing, det gjør du, og du kan ikke gå sykmeldt 100% resten av svangerskapet. Men hva søren liksom. Bare meg som synes hun var frekk eller, og hva vet hun om hvor vondt jeg har. Ble bare litt provosert.

Var hos legen idag. Ble sykmeldt 100% i 14 dager til pga kvalme. Fortalte om bekkenplagene. Virket ikke som hun tok meg på alvor. Plutselig spurte hun om jeg har arbeidskontrakt, og jeg bare ehh, usikker, men ganske sikker på at jeg har det.. Noe jeg har da. Da begynte hun plutselig å snakke i at jeg da var arbeidsledig og måtte søke andre jobber mens jeg var gravid. Hun hadde heller ikke mulighet til å sykmelde meg 100% med vondt bekken. 60% sykmelding kunne hun gi meg, så jeg jobber 40% utenom. Greit det, kan sikkert prøve meg på det, men måten hun sa det på. Du klarer 40% jobbing, det gjør du, og du kan ikke gå sykmeldt 100% resten av svangerskapet. Men hva søren liksom. Bare meg som synes hun var frekk eller, og hva vet hun om hvor vondt jeg har. Ble bare litt provosert.

Nei, hu der vet ikke hvor vondt det er. Kan ikke vite det med denne væremåten. Utrolig, hva leger mener.
Har selv så ufattelig vondt at jeg ikke får sove, samboer måtte hente meg fra jobben. Kunne ikke sitte uten å ha veldig vondt, ikke stå, ikke ligge. Noen dager er det bedre enn andre og i dag var det ille. :( sitter her og griner fordi det er vondt. Og der er det ille. Griner ikke så lett pga vondter.

Hei, forrige svangerskap var jeg nesten sykemeldt hele svangerskapet. Jeg klarte så vidt å gå opp trapper. Det var så forferdelig!

For fire uker siden begynte bekkenet mitt å verke. Og jeg var så redd for å ende opp sykemeldt og handikapped igjen. Jeg dro til Naprapat som ordnet alt. Hvorfor velge naprapat over kiropraktor? Jo fordi de både masserer og knekker opp. Det har gjort under. Presset på ømmepunkter og knekt opp låst bekken.

Nå skal jeg vente og komme tilbake når det begynner igjen. Har itillegg fått treningsøvelser for å forebygge

Forrige gang var jeg hos akupunktør, uten at det hjalp så mye.

Jeg har også begynt å få vondt i hoftene med ilinger nedover rompe og lår... Og også en del vondt i korsryggen,.. Så redd for at det skal bli værre...

Tydelig at denne legen aldri har hatt vondt i ryggen selv. Det er jo helt grusomt! Hun høres ut til å være vel bisk og frekk i sin uttalelse og måte å møte pasient på. Sukk! At der finns sånne leger forundrer meg ikke, men de burde ta seg en bolle før de snakker slikt til hormonelle gravide! Lykke til med 40% jobb :)

Jeg ble helt satt ut av det legen sa. Begynte å grine etter jeg hadde vært der. Jeg skal bytte fastlege på grunn av måten hun møtte meg på. Jeg plagdes med vondt i hofter og ben før jeg ble gravid. Nå har det blitt mye verre. Jeg var ut å gikk tur i skogen igår. Det var så lite som skulle til, og jeg hadde kjempevondt etterpå. Verker i bena.... Kjenner jeg er krenket av lege. Hva vet vel hun hvor vondt jeg har. Skal dit på tirsdag på 12 ukers kontroll. Da skal jeg si hva jeg mener.. :(

Frekt! Jeg er 100% sykemeldt pga det, så det går fint an! Virker som hun ikke tar deg på alvor. Jeg ville byttet fastlege!!

Back
Topp