Bekkenløsning

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Tror jeg har begynt å få det :confused: Er heldigvis ikke så ille som da jeg hadde iliosakralitt en gang. Men det blir kanskje verre, med isjias osv? Hvor ille kan det bli?

Kan bli så ille med bekkenløsning at du ikke klarer deg på bena og må ha rullestol eller annen støtte.
Men det er kanskje ikke så vanlig.
God bedring ❤️

Første svangerskap var så ille fra uke 14 at venstre fot hang ikke med skikkelig når jeg gikk.. Fy det var helt sinnsykt! Stråling nedover beinet hele svangerskapet. Ble 100% sykemeldt og veldig usosial :/
har vært heldig denne gang, frem til idag :( klarer såvidt å gå etter jeg har pressa kroppen altfor mye med en real opprydning hjemme, 11 boss sekker med gamle klær, leker som ikke blir brukt lengre og bare masse søppel... + jeg har skrudd opp sprinkelseng, som jeg måtte sette opp alene, kjenner jeg har fått nok idag :p

Tror jeg har begynt å få det :confused: Er heldigvis ikke så ille som da jeg hadde iliosakralitt en gang. Men det blir kanskje verre, med isjias osv? Hvor ille kan det bli?
Spørs hvor det sitter? Symfysen? Lite du kan gjøre med å kan bli utholdelige smerter!! Bekken låsning som er mer i korsrygg. Blir bedre etter behandling. Men kommer igjen og igjen.

Lytt til kroppen å hviiil. Ikke gå vist du kan stå , ikke stå vist du ksn sitte, ikke sitt vist du kan ligge;)
Ligg med dyne/puter mellom knær å anklervom natten. Da får du avlastet det godt.

Spørs hvor det sitter? Symfysen? Lite du kan gjøre med å kan bli utholdelige smerter!! Bekken låsning som er mer i korsrygg. Blir bedre etter behandling. Men kommer igjen og igjen.

Lytt til kroppen å hviiil. Ikke gå vist du kan stå , ikke stå vist du ksn sitte, ikke sitt vist du kan ligge;)
Ligg med dyne/puter mellom knær å anklervom natten. Da får du avlastet det godt.

Det er i iliosakralleddet, men jeg fant ut at det blir verre når jeg sitter i kors eller rare posisijoner i sofaen. Det ble bedre når jeg sov med pute mellom beina. Logisk egentlig, siden det sikkert forverres når man strekker leddene.. Så da er det sikkert lurt å bare være så rett som mulig i hoftene og ikke tøye i alle retninger :dance018 Jeg må i hvertfall prøve å holde ut uten fravær på jobben i juli siden jeg har tatt på meg ansvar mens de andre har ferie.

Naprapat hjalp meg veldig! Jævelsk vondt der og da, men nydelig etterpå når smertene slipper taket! Og appen mammamage er til å anbefale! Helt lette øvelser for både før og etter graviditeten.

Back
Topp