Bekkenløsning

Pompi

Betatt av forumet
Jeg har fått bekkenløsning som sitter i halebeinet. Hadde ingen plager forrige svangerskap så er helt grønn på det. Noen som har noen tips mot smertene?

Jeg har også bekkenløsning - har kjent det rundt halebeinet og utover i skinka og nedover lårene helt fra starten av graviditeten. Jeg fikk henvisning til fysioterapeut av legen min, og har gått til behandling 1-2 dager i uka. I tillegg er jeg med på vanngym for gravide 1 dag i uka. Synes dette etterhvert har hjulpet veldig! Hos fysio fokuserer de på å styrke muskulaturen rundt bekkenet, og å avlaste bekkenet gjennom riktige sitte- og liggestillinger, samt gangstil. Jeg vil anbefale fysio og bekkenøvelser.

Da skal jeg få legen til å henvise meg neste gang jeg er der :) har tilrettelagt på jobb så håper det hjelper på :)

Det er ikke bekkenløsning(da sitter smerten i front og av en annen karakter), men pga avslappende hormoner og at anatomien forandrer seg så vil muskulatur og ledd forandres. Sørg for å få igang setemusklene, øvelser som må gjøres hver dag. Unngå for mye vridninger i hofte/bekken. Forandre stilling ofte slik at du ikke stivner så fort pluss ligg med pute mellom knærne på natten:) Det kan være bare en fase også, det kan gå over, så hold ut og prøv å finn aktiviteter og stillinger som er smertefulle. Lykke til

Bekkenbelte som fåes kjøpt på apoteket, gode sko(gå alltid med joggesko!!!) og hør pp kroppen din! Ikke gå for mye hvis du får vondt, avlast med krykker etter behov. Det gjør isåfall jeg og da kan jeg enda fungere nogenlunde :)

Har fått kronisk bekkenledssyndrom fra sist svangerskap, så pm meg om du lurer på noe ;)
Har en del tips og triks :)

Back
Topp