Bekkenløsning??

VenterNr3

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har erfaring med bekkenløsning foran?

I går merket jeg ett ekkelt press foran, føltes nesten som om ungen ville dette ut når som helst. Idag merker jeg med en gang jeg går litt at det er vondt foran, litt sånn ømt nesten. Ikke menssmerter. Noen som vet om dette kan være bekkenløsning? Syntes det er fryktelig tidlig i såfall(uke 11), og har aldri hatt det i tidligere svangerskap..

Her meldte bekkenløsningen sin ankomst uke 9/10! Startet med et press foran som du beskriver, men for min del flyttet det seg raskt bakover og ble mye værre bake! Får håpe du slipper å bli veldig plaget :)

hmm, jeg syntes det har blitt mye verre idag allerede.. Jeg håper virkelig ikke det er det, men samtidig så hadde det vært fint om det var det og ikke noe mer alvorlig;) jeg kan liksom ikke skjønne helt hva annet det kan være..

Får bare vente å se da..

Hva gjorde du med det? jeg tenker at det er jo ikke noe vits i å gå til legen enda?

Skal til legen om en time, er da 4/5 uker siden jeg merket det. Legen har ikke hatt tid til meg tidligere, men om legen din har det vil jeg anbefale deg å ikke vente så lenge.

Jeg har hatt mulighet til å hvile mye etter jobb, og har i tillegg måtte tatt noen dager med egenmelding, så har klart meg igjennom det. Men kjenner nå at det skal bli godt å høre hva legen har å si i dag :)

Noen av de mest enkle tingene, som å kjøre bil er helt forferdelig vondt :p

Var til legen i dag og fikk henvisning til fysio.. Voldsomt tidlig det skulle melde seg denne gangen. Håper det blir med disse små-vondtene

Hadde symfyseløsning forrige gang, det føltes seriøst som om tissen skulle revne og ungen skulle ramle ut:O

Få deg henvisning til fysio først som sist. Med de greiene jeg slet med var ingenting bortsett fra forebyggende trening hos fysio som hjalp.

Jeg har bare kjent bekkenløsningen foran i alle svangerskapene. Denne gangen startet det i helgen nå, og er ikke rukket å bli så ille ennå. Sist startet det i uke 3, så jeg synes ikke uke 11 er så tidlig. :P Jeg har hatt null effekt av fysioterapeut eller trening i tidligere svangerskap, så denne gangen gidder jeg ikke prøve en gang... Eller jeg trener litt altså, men ikke med håp om at det skal hjelpe på bekkenet, bare for å holde meg litt i form.

Jeg fikk bekkenløsning i uke 6! Det er like ille noen dager som når jeg var i uke 30 sist! (11 uker i dag)

Men er det normalt at det kommer og går litt? Kjente ikke noe istad, men nå er det tilbake igjen.. Høres veldig ut som det samme dere har opplevd da, som om det bare skal revne snart.

Jeg har også kun hatt bekkenløsningen foran (symfyseløsning), og jeg kan best beskrive det som om noen har sparka meg hardt mellom beina... :p

Har hatt bekkenløsning med de andre 4 svangerskapene og nå i 5 merker jeg det veldig tidlig, men jeg tror også at det har en sammenheng med at jeg jobber 92% stilling som hjelpepleier og går mye samtidig som det er en del tunge tak og ta på jobb. Gjør det heller ikke bedre at jeg har hat det tidligere.. merker det veldig mellom rompe, rygg og stråler nedover i lårene, men samtidig fremme i lysken...Man har rett til gratis behandling hos fysio under svangerskapet og seks måneder i etterkant..

Jeg fikk i uke 10:-( er nå 14 uker har blitt sykemeldt 100 % i 3 uker. . Skal starte med manuellterapaut neste uke..

Jeg har siste dagene hatt vondt bak på venstre side, sånn ca midt på venstre rumpeball oh litt nedover... Er dette noe låsning eller noe annet? Sist hadde jeg vondt i symfysen de siste ukene før fødsel, men ikke noe annet :-)

Jeg var hos Gyn i går, og han trodde ikke det var bekkenløsning, at det var for tidlig, men at det er livmoren som kanskje kommer litt i klem siden den ligger såpass langt nede og begynner å bli ganske stor? Han mente ikke det var noe farlig uansett, så satser på at det går seg til:)

Takk for svar alle sammen:)

Jeg merker godt bekkenet nå ja... Veldig slitsomt. Vagger som en gås hvis jeg ikke konsentrerer meg, og kan bare glemme å holde følge med noen... Håper jeg klarer å holde det i sjakk noen uker til...

Back
Topp