Bekkenløsning..

MammaCaroline

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Huff, kjenner det bare eskalerer mer og mer nå. Jeg har vondt i både korsrygg og hofter, men det verste er symfysen. Har skjønt det sånn at bekkenløsning er når smertene sitter i symfysen, så antar jeg har lett bekkenlåsning, men sterk bekkenløsning? Hvert eneste skritt gjør vondt, og det verker når jeg ligger på sofaen.

Er ikke vits å dra til fysio, for det er sånn 3-4 uker ventetid. Er 35 uker på vei i dag (ble satt fram på OUL), så da er jeg jo nesten ferdig uansett. Kanskje lete på youtube etter gode bekkenøvelser?

Hva gjør dere for å lindre bekkenløsning?

Sliter også med symfusen! Utrolig vondt til tider. Sliter med å løfte beina opp fra gulvet når det er på det værste. :(

Var litt plaget med korsrygg, hofter og bekken/symfyse før jeg på
Mandag sklei på isen. Nå er det ille :( var på butikken i dag. Var så vidt jeg kom meg ut igjen i bilen. Var "stokk halt". Høyre hoft gjorde sååå vondt for hvert steg. Foten sviktet under meg. Var helt grusomt! Men næ etter jeg kom hjem og har slappet av på sofaen hele kvelden er det heldigvis ikke så ille lenger

Sliter også med symfusen! Utrolig vondt til tider. Sliter med å løfte beina opp fra gulvet når det er på det værste. :(

Ja, det er det. Jeg klarer ikke stå og kle på meg lenger, for det gjør kjempevondt å løfte en og en fot. Så jeg må sitte når jeg kler på.

Var litt plaget med korsrygg, hofter og bekken/symfyse før jeg på
Mandag sklei på isen. Nå er det ille :( var på butikken i dag. Var så vidt jeg kom meg ut igjen i bilen. Var "stokk halt". Høyre hoft gjorde sååå vondt for hvert steg. Foten sviktet under meg. Var helt grusomt! Men næ etter jeg kom hjem og har slappet av på sofaen hele kvelden er det heldigvis ikke så ille lenger
Huff, hørtes ikke godt ut å falle! Kan tro det har forverret seg da ja, men får nå håpe det bare er midlertidig da siden du ikke var så veldig plaget i utgangspunktet. Alt blir så tungt når hver eneste bevegelse gjør vondt.

Huff, hørtes ikke godt ut å falle! Kan tro det har forverret seg da ja, men får nå håpe det bare er midlertidig da siden du ikke var så veldig plaget i utgangspunktet. Alt blir så tungt når hver eneste bevegelse gjør vondt.
Håper det jeg og. Men ca bare 6uker til termin. Skal bite tenna sammen:)

Ja, det er det. Jeg klarer ikke stå og kle på meg lenger, for det gjør kjempevondt å løfte en og en fot. Så jeg må sitte når jeg kler på.
Samme her :P Må løfte beina med armene for å få de opp i sofaen eller senga når jeg skal hvile. :laughing001 føler meg som en gammel kjærring ;)

Huff, er noe drit den bekkenløsningen! Har både d og låsning jeg også. Helt forferdelig.. Men etter å ha hatt det med de 2 andre også var jeg litt mer forberedt denne gangen.... Men er ingenting som hjelper desverre. (meg ihvertfall). Men hos meg har d blit bittelitt bedre de siste ukene før fødsel, sikker når barna har lagt seg langt ned i bekkenet og hjelper til å stabiliserer. Så håper det skjer nå også :)

Samme her :p Må løfte beina med armene for å få de opp i sofaen eller senga når jeg skal hvile. :laughing001 føler meg som en gammel kjærring ;)
Hehe, ja jeg også. Tenkte på det i dag da jeg tok av meg thigts og sokker. Kledde det av meg på akkurat samme måte som gamle damer som har vært på sykehjemmet jeg jobbet på før. :p

Huff, er noe drit den bekkenløsningen! Har både d og låsning jeg også. Helt forferdelig.. Men etter å ha hatt det med de 2 andre også var jeg litt mer forberedt denne gangen.... Men er ingenting som hjelper desverre. (meg ihvertfall). Men hos meg har d blit bittelitt bedre de siste ukene før fødsel, sikker når barna har lagt seg langt ned i bekkenet og hjelper til å stabiliserer. Så håper det skjer nå også :)
Ja kanskje det er håp om at det blir bedre da. Han ligger med hode ned, men er fortsatt ganske høyt oppe. Så da kan det jo hende det bedrer seg i løpet av et par-tre uker. :)

(Jeg vet ikke om det går an å multisitere på dette forumet jeg, så ble visst litt dobbelposting)

Jeg var så dum å gå opp massssse trapper og etter det ble det helt grusomt. Forferdelig å gjøre noe som innebærer å løfte beina. Hvis jeg skal ha en lur på dagen sover jeg med klær på for jeg orker ikke å kle av meg eller tanken på å kle på meg igjen etterpå. Må nok få til behandling snart.

Prøv å ligg med en pute mellom bena, det hjalp ihvertfall litt for meg. Ble vel ikke bedre, men ble ihvertfall mer behagelig å ligge :)

Sniker fra april.. vil bare tipse om basseng.. eneste som hjelper på symfyseplagene mine når de er på topp! Gjerne varmt basseng da, hvis du har mulighet.. du bør ikke svømme, men bare gå, kanskje småjogge (mye lettere i vann altså) og bevege deg! Føles alltid herlig å komme ut i bassenget, for smertene blir nesten borte selv når man bevegr seg!

Her er det så dyrt med basseng. Er ingen helt vanlige basseng, bare badeland, men tenkte å bli flinkere til å ta regelmessige bad hjemme. Tenker det kan hjelpe litt å bare få varmt vann på seg. :)

Mannen min er Guds gave til mitt vonde bekken. Han bruker fingre, knyttnever, albue u name it bakpå der. Men jeg har vært hos fysioterapeut flere ganger så jeg vet at d ikke er farlig eller skadelig d han gjør.

Både bak på bekkenet og på siden. D hjelper enormt. Så prøv mannen din om han ikke kan kjenne seg fram bakpå der og legg litt forsiktig press i starten.

Hva m privat fysio? Jeg pleier sitte på en treningsball og lage 8-tall, det hjelper litt! Det er pyton men nå er det ikke for lenge igjen heldigvis! Tror jeg skal prøve basseng også.

I tillegg til alle andre råd her.
Har du prøvd å få deg krykker.
Jeg fikk det for 1,5 uker siden og det har hjulpet meg veldig.

Har vært litt bedre i dag faktisk, så håper det er på vei til å stabilisere seg. :) Etter et varmt bad i kveld føles det veldig greit. Får se hvordan det utvikler seg, men har krykker tilgjengelig dersom det blir behov for det. :)

Sniker fra april.. vil bare tipse om basseng.. eneste som hjelper på symfyseplagene mine når de er på topp! Gjerne varmt basseng da, hvis du har mulighet.. du bør ikke svømme, men bare gå, kanskje småjogge (mye lettere i vann altså) og bevege deg! Føles alltid herlig å komme ut i bassenget, for smertene blir nesten borte selv når man bevegr seg!

Jeg fikk dette tipset hos JM, kan svømme om man vil da. Man må svømme crawl(?), altså der man plasker med føttene og ikke sprer dem. Veldig fin måte å trene på uten at vekten er et problem ☺️

Back
Topp