Bekkenløsning

Kachinga

Kachinga
Har lenge kjent antydninger til bekkenløsning, men nå har det slått ut for fullt. Må begynne med fysio, men lurer på hvilke tidligere erfaringer dere har med tanke på bekkenløsning? Hva har hjulpet? Ikke hjulpet? Evnt. holdt det i sjakk.
Føler det er leeenge igjen av svangerskapet, og det blir ikke akkurat lettere.....

Det eneste som fungerer her er å ikke bevege seg ;) hehe. Og forøvrig heller ikke sitte lenge. Ligge lenge i samme stilling/på samme side. Ikke stå lenge i ro! Ikke bøye seg. Ikke bære. Skikkelig positivt svar dette her da;) er litt frustrert. Men sånn er deg bare. Holder det i sjakk enn så lenge med litt sjukmelding og tilpassning på jobb. Kjenn etter hva som trigger det mest hos deg og unngå det mest mulig. Og varier bevegelse så du ikke stivner helt. Gå med små skritt. Denne gangen fikk jeg det tidlig. Forrige gang ikke før uke 25..men da kom deg svært kraftig med en gang.

Variasjon mellom sitte/gå/ligge er det som hjelper mest her også. Og pute mellom knærne når jeg ligger på siden er et must!! Gå på betong (i butikker) er grusomt. Prøver å unngå feilbelastning og ting som trigger. Vurderer å prøve bekkenbelte!

En øvelse jeg hadde god erfaring med, er hipthrust i slynger. Det hjalp meg å stabilisere bekkenet i forrige svangerskap. Skal begynne med den øvelsen igjen nå, for jeg kjenner at bekkenet har begynt å krangle...

Back
Topp