Bekkenløsning

Frkhagen91

Betatt av forumet
Er det mange av dere som sliter med bekkenløsning? Hvordan er smertene hos dere, og hva gjør dere for å lindre smertene?
Selv har jeg isjaslignende smerter og smerter i lyskene, og skal heldigvis til doktor i morgen for å få endelig svar på om det er bekkenløsning jeg også har fått..

Er det mange av dere som sliter med bekkenløsning? Hvordan er smertene hos dere, og hva gjør dere for å lindre smertene?
Selv har jeg isjaslignende smerter og smerter i lyskene, og skal heldigvis til doktor i morgen for å få endelig svar på om det er bekkenløsning jeg også har fått..
Jeg har hatt begynnende plager siden u16 ca.. (da det begynte skikkelig med gangvansker).. jeg har smerter bak i bekkenleddet på ene siden, spesielt om jeg sitter lenge eller går motbakker eller arbeider lett fremoverlent. I tillegg har jeg stikkende smerter i lysken og symfysen (skambeinet) på motsatt side som forverres hvis jeg går mye..
Jeg har vært hos manuellterapeut (fysio med master) som løsnet en låsning i bakre bekkenledd.. dette hjalp mye for meg (dvs de konstante smertene - smertene er der fortsatt om jeg provoserer). Jeg har også fått øvelser av henne.

Det jeg gjør:
-Unngår det som provoserer (går ikke lange turer, spes opp/ned bakker. Løper ikke. Sitter ikke så lenge av gangen. Forsiktig med husarbeid). Tar mye pause og slutter når jeg kjenner at det blir verre.
- sitter på stor ball på arbeid og ellers tilpasset arb.oppg. mine
- ligger med pute mellom beina (når jeg ligger på siden
- bassengtrening
- øvelser på stor ball
- Bekkenbelte når jeg f.eks skal gå i byen/kjøpesenter
- går minst mulig på asfalt

Jeg har vondt ved korsryggen, tvers over rumpa. Kjente det først i uke 12 eller noe.

Når det gjør skikkelig vondt så snurrer jeg bekkenet mens jeg sitter på en gymball, eller at jeg setter meg eller legger meg ned med en pute mellom beina.

Har d ganske ille... Og vet d bare skal bli værre... Har låsninger bak, og sviende smerte framme.. stråler langt ned i lårene, så er ikke lett å bevege seg... :( Går til naprapat innimellom, men d gir meg ikke annet enn at d løsner litt bak, men er jo framme d er værst!

Har hatt bekkenløsning fra uke 10 ca, går til fysio vær uke å har blitt mye bedre!! Sover med gravidpute mellom beina og unngår tunge løft :-)

Jeg har begynt å merke det i skambeinet og bak i korsyggen. Spesielt hvis jeg har gått lenge, problemet mitt akkurat nå er at jeg vet ikke hva lenge er. Jeg får ikke vondt mens jeg går, men etterpå, etter at jeg har satt meg ned en stund. Da kommer jeg meg nesten ikke opp...

Merker det også hvis jeg har sitter for lenge. Feks hadde eksamen og satt i 4.5t med en pause. Var kjempe stiv da jeg røyste meg.

Dog har Isjas nerven min er blitt litt bedre den siste uken *bank i bordet*. Håper den forblir bedre:)

Korsryggen, rompa, hoftene, lyskene og symfysen.
Klarer ikke gå noe særlig lenge, eller løfte høyt på bena.
Gjør ingenting annet og lytte til kroppen og hvile når bekkenet "ber" meg om det :)
Blir verre av og sitte lenge, stå lenge. Alt som anstrenger bekkenet.

Jeg hadde satans vondt i ryggen i går, lurer på om det kan være starten

"Heldigvis" for min del sykemeldte legen meg, og jeg har nå fått slappet skikkelig av i 2,5 uke, og mine smerter er utrolig nok snart borte! Kjenner isjasnerven gjør litt vondt til tider, og da spesielt hvis jeg sitter/ligger i ro for lenge etter f.eks husarbeid.. Er ikke noe behagelig, men skal heller klare å leve med isjassmertene så lenge bekkenet i seg selv ikke gjør vondt slik det gjorde.
Krysser fingrene for dere andre også og at fysioterapeut virker for dere :)

"Heldigvis" for min del sykemeldte legen meg, og jeg har nå fått slappet skikkelig av i 2,5 uke, og mine smerter er utrolig nok snart borte! Kjenner isjasnerven gjør litt vondt til tider, og da spesielt hvis jeg sitter/ligger i ro for lenge etter f.eks husarbeid.. Er ikke noe behagelig, men skal heller klare å leve med isjassmertene så lenge bekkenet i seg selv ikke gjør vondt slik det gjorde.
Så flott da! Her blir nok plagene bare værre, men holder meg veldig i ro så jeg ikke provoserer no mer.. er vel bare å innse at det går litt opp og ned..

Så bra det hjalp å hvile. :)

jeg har hatt d fra uke 6 ca...
Blir verre og verre for hver dag. jegvhar hatt d i hvert eneste svangerskap og vet d ikke blir bedre etterhvert.
Her er smerten i skamben og lysk og stråler ned i lår. Er som sånn konstant gangsperr-smerte.
Innimellom låser det seg og gjør jeg noe brått så er det som om "tissen min knekker" og jeg hyyyler i smerte...
Har prøvd fysio osv, men hjelper ikke :-(
....jeg er sååå heldig at jeg blir ikke kvitt det når barnet blir født heller så sliter med det hele tiden i grunn, men ikke så vondt som nå selvfølgelig.

Back
Topp