Bekkenløsning

trollungen2015

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Jeg er 13+2 i dag, og har hatt veldig vondt i halebeinet de siste 3-4 dagene. Stråler ikke opp i ryggen, ned i beina eller fremover i bekkenet...
Har hørt at vondt i halebeinet kan være tegn på begynnende bekkenløsning, og lurer på om noen her har hatt de samme plagene UTEN at det har blitt til bekkenløsning?

Jeg hadde det en periode slik du beskriver. Legen sa at noen fikk slike vondter ifm at livmoren vokste ut av skambenet (?) og oppover for å få nok plass. Dårlig forklart, beklager. Uansett, for meg gikk ryggvondten over ca samtidig som livmora kom opp og frem og jeg fikk en liten kul på magen :)

Jeg har hatt fryktelig vondt i halebeinet de siste dagene. Var på kurs i går og klarte nesten ikke reise meg etter en hel dag på hard stol!! Meen, hadde slik med forrige også, ingen bekkenløsning der:)

Takk for svar :)

Da håper jeg at det går over for min del også. Kjenner at livmora så smått har begynt å vokse oppover nå, så da bør det vel gi seg snart i tilfelle... :)

Er ganske sikker på at jeg har bekkenløsning, har vertfall alle symptomer på at det er det.. Korsyggsmerter var det første tegnet på graviditet jeg kjente, sånn omtrent rundt unnfangelse (5,5 uker siden).. Nå har smertene blitt verre og mer stikking lenger ned i halebenet og setet. Kjedelig, men håper inderlig at det kan være det "håpehåpe" sier om at det bare er for en periode! :) Krysser fingrene for det. Er tross alt bare 12 uker på vei!

Jeg har hatt det og fikk bekkenløsning. De to siste sv måtte jeg ligge flat det meste av tiden. Begynner nå å verke igjen. Men det viktigste er at du ikke sliter deg helt ut. Ta alt med ro selv når du føler du har masse energi. Håper du slipper sånn som de andre her;)

14+1 i dag, og smertene har avtatt veldig! :happy093
Satser på at det bare blir bedre nå, jordmor var optimistisk på kontroll i går i alle fall. :)

Er smerter i halebeinet et tegn på begynnende bekkenløsning?? Har hatt smerter i korsryggen og nedover til halebeinet de siste dagene, spesielt når jeg skal opp eller ned til sittende stilling :(

Er smerter i halebeinet et tegn på begynnende bekkenløsning?? Har hatt smerter i korsryggen og nedover til halebeinet de siste dagene, spesielt når jeg skal opp eller ned til sittende stilling :(

Dette høres veldig ut som det jeg har/hadde. Spesielt vondt å reise meg opp etter å ha sittet en stund... Hvor langt på vei er du?

Dette høres veldig ut som det jeg har/hadde. Spesielt vondt å reise meg opp etter å ha sittet en stund... Hvor langt på vei er du?

Er bare 12+4 så håper virkelig ikke jeg skal bli plaget med det allerede, har vært så frisk til nå. Er min første så vet ikke hvordan bekkenløsning kjennes.. Fikk du bekkenløsning? Tidlig?

Jeg har vondt fra ene rumpebeinet mellom beina og opp på andre siden. Føles som om underlivet er slått om og omigjen med en svær stokk....skal til en manurllterapaut imorgen. Håper på time fort!! Er 14+5

Alle gravide har bekkenløsning, noen kjenner det bedre enn andre! Noen får veldig vondt mens andre ikke er plaget i det hele tatt! Selv har jeg hatt vondt i halebeinet og korsryggen etter at jeg har gått på tur og slikt! Men hvis jeg slapper av noen dager er det borte igjen :)

Alle gravide har bekkenløsning, noen kjenner det bedre enn andre! Noen får veldig vondt mens andre ikke er plaget i det hele tatt! Selv har jeg hatt vondt i halebeinet og korsryggen etter at jeg har gått på tur og slikt! Men hvis jeg slapper av noen dager er det borte igjen :)

Hehe, det viste jeg ikke. Trodde det var bare noen som fikk bekkenløsning. Ikke bare bare når man er gravid for første gang og ellers aldri har brydd seg om å høre om bekkenløsning og annet gravidsnakk :p
Her får jeg å vondt om jeg går lenge men er verst når jeg skal reise meg og sette meg ned. Håper det går over :)

Er bare 12+4 så håper virkelig ikke jeg skal bli plaget med det allerede, har vært så frisk til nå. Er min første så vet ikke hvordan bekkenløsning kjennes.. Fikk du bekkenløsning? Tidlig?

Hei! Her har smertene så godt som forsvunnet etter at livmora begynte å vokse opp av bekkenet. 14+6 i dag, og kjenner omtrent ingenting lenger. Håper det går over for din del også!

Hei! Her har smertene så godt som forsvunnet etter at livmora begynte å vokse opp av bekkenet. 14+6 i dag, og kjenner omtrent ingenting lenger. Håper det går over for din del også!

De siste dagene har ikke jeg heller kjent så mye til det!:) Er bare 13+3 men var hos jordmor i dag som mente jeg kanskje kunne være lengere på vei da hun synes livmoren var kommet så godt opp og legen hadde klart å høre hjertelyden allerede for 3 uker siden. Så håper det bare var at livmoren som presset på halebeinet og at jeg nå ikke blir plaget lengere!:D

Back
Topp