Bekkenløsning...

Kommer veldig an på hva slags jobb du har det da, og hvor ille det er.
Jeg jobber i Posten. En vanlig arbeidsdag for meg betyr å stå og sortere post i 3 1/2-4 timer. Da står jeg på ganske hardt underlag og vrir meg mye fra side til side. Deretter kjører jeg post, noe som betyr mange turer ut og inn av bil pluss enkelte ganger levering av tuuuunge pakker. For meg er det nå sånn at etter en rolig dag hjemme så har jeg fryktelig vondt når kvelden kommer. Dersom jeg hadde vært på jobb nå tviler jeg på at jeg hadde greid å gjøre noe husarbeid eller finne på ting sammen med ungene...
Tror du misforsto spm mitt. Jeg lurte generelt om det var noen fare for langtidsproblemer om en presser seg hvis en har bekkenløsning.

Fikk vondt i bekkenet bare av å høre om jobben!

Hva er egentlig faren med å jobbe/ være aktiv når en har bekkenløsning? Kan det gjøre skade?

Har det selv, og kjenner jo at etter en aktiv dag så stopper jo ting opp av seg selv. Greier nesten ikke gå på kveld/ettermiddag. Har en 2,5 åring, så ikke alltid jeg kan ta hensyn til egne vondter når jeg må løpe (småhumpe heller...) etter han.
Enkelte sliter jo i årevis etter fødsel.
Min fysioterapeut (som er spesialist på bekkenproblemer) sier at faren for langtidsproblemer er større jo mer du provoserer bekkenet. Hennes råd er mer eller mindre: får du vondt, slutt med det som gjør at du får vondt. Pluss litt tøying og øvelser i tillegg så klart.

Man får henvisning til fysio av legen, så betaler bare en egenandel...
Jeg har vært hos fysio idag pga bekkenløsning,.. Betaler ingenting når jeg har henvisning pga bekkenløsning.

Sniker litt fra april.. hvis du har en henvisning fra lege hvor det står bekkenløsning med gangvansker får du alt dekket, ellers må du betale egenandel.. (Dette gjelder fysio med drifttilskudd/avtale med kommunen)..

Jeg har fått time hos manuellterapeut med drifttilskudd og da trenger jeg ikke henvisning, for hun kan skrive ut selv.. Jeg har også fått bekkenløsning (både fremre og bakre smerter), men opplever at plagene er veldig varierte..

Tror du misforsto spm mitt. Jeg lurte generelt om det var noen fare for langtidsproblemer om en presser seg hvis en har bekkenløsning.

Fikk vondt i bekkenet bare av å høre om jobben!
Jeg har fått klar beskjed om å ta det veldig forsiktig nå pga at bekkenløsning kan ende med betennelse. Vet ikke så mye om hva som gjør at noen sliter etter svangerskapet, men jeg kjenner flere som har slitt i årevis etterpå. Felles for alle disse er at de ikke har vært flinke nok til å ta det med ro når de har vondt....

Back
Topp