Bekkenløsning

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Flere så har fått dette?
hvordan er deres plagger?
Hvor lenge har du hatt det?
Er dere sykemeldt og hvor lenge har dere vært det?

-Smerter i korsryggen
-Smerter i underlivet/nederst i magen (Lysken)
-Stråelde smeter nedover fra låret i beinet
-Doven i beina om natta
-Vaskelig å gå
-Kvalme

Fikk det tirsdag-onsdag for 14 dagr siden..
Jeg har vært sykemeldt fra mandag og er det til 3 novmber. Da har jeg også fått legetime igjen.
Så får vi se om det blir lengre. Jobber i barnehage og har lang reisevei til jobb :-/

Jeg har fått det, litt usikker på når det egentlig kom. Har gått til fysio siden januar pga plager i rygg og nedredel av rygg/sete... Har lurt på flere ganger om jeg kan ha hatt bekkenløsning eller bekkenlåsning, enn fikk ikke dette bekreftet før jeg byttet fysioterapaut i august. Etter 3-4 timer hos han nye var han ikke i tvil, så nå går jeg til han to ganger i uka. Ville vært sjkmeldt om jeg ikke gikk på svangerskapspenger.
Plagene mine sitter i korsryggen, spesielt halebeinet. Noen ganger er det som om hele halebeinet låser seg slik at jeg nesten ikke får bevegd bena. Har også mye vondt i lysken, ligamentsmerter. Veldig øm og vond muskulatur i rumpeballene og opp mot nedre del av ryggen og ned mot lårene.

Har fått kjenne bekkenløsningen mer og mer den siste uka. Hos meg denne gangen sitter det i rompa/ hoften bak. Iler nedover rompeballene hver gang jeg skal reise eller snur meg. Skikkelig deilig :P

Men det går greit, enn så lenge. :) bare tar det med ro og ikke overbelaster ryggen eller stresse :) mye hvile :)

Tror dessverre jeg ble rammet hardt og brutalt i går morges... ikke konstatert enda, men sinnsykt vondt omtrent på skambeonet, og stråling nedover innsiden av begge lår. Har vondt for å gå, blir verre utover dagen ...
Nå er det bare dag 2, så håper virkelig st trening i vsrmtvannsbasseng i morgen gjør susen. Dette er forferdelig vondt, mye, mye mer smerter enn med nr2 som jeg da hadde bekkenløsning, mrn smerter i rygg..

Jeg startet med stikking i korsryggen og setet for ca 6 uker siden. Akkurat det har gått over litt nå, men nå kjennes det ut som jeg har gangsperre inni hele bekkenet på en måte.. :p i tillegg til at når jeg er på jobb/går mye kjenner jeg det på skambeinet og i lysken. Det kjennes på en måte ut so. Om jeg har en blåflekk over skambeinet som noen trykker på. Er sykemeldt 50% pga dette. Kunne nok jobbet fullt med en annen jobb eller mer tilrettelegging.

Back
Topp