Bekkenløsning

• Trådstarter Trådstarter Lykkeliten2019
  • Opprettet Opprettet
L

Lykkeliten2019

Guest
Flere så har fått dette?
hvordan er deres plagger?
Hvor lenge har du hatt det?
Er dere sykemeldt og hvor lenge har dere vært det?

-Smerter i korsryggen
-Smerter i underlivet/nederst i magen (Lysken)
-Stråelde smeter nedover fra låret i beinet
-Doven i beina om natta
-Vaskelig å gå
-Kvalme

Fikk det tirsdag-onsdag for 14 dagr siden..
Jeg har vært sykemeldt fra mandag og er det til 3 novmber. Da har jeg også fått legetime igjen.
Så får vi se om det blir lengre. Jobber i barnehage og har lang reisevei til jobb :-/

Flere så har fått dette?

-Smerter i korsryggen
-Doven i beina om natta
-Vaskelig å gå
-Kvalme

Jeg har vært sykemeldt fra mandag og er det til 3 novmber. Da har jeg også fått legetime igjen.
Så får vi se om det blir lengre. Jobber i barnehage og har lang reisevei til jobb :-/

Smerter i hofter, korsrygg, sidene av magen og stråler ned i symfysen og lysken. Verkende smerter å av og til høggende smerter. Har smerter ved gange og om jeg sitter lenge.

Smerter som har økt i 2-3 uker. Blir bare værre for hver dag. Vært 100 % sykemeldt i 2 uker . Tilbake i 50 % idag men dette kommer ikke til å gå, så må ringe legen å høre om høyere på mandag

Jeg har vært plaget med nummenhet på yttersiden av det ene låret i ca tre uker. Det har forverret seg gradvis til en brennende følelse, av og til isende. Noen ganger ilende smerter.

Jeg har vært hos kiropraktor og fikk høre at nervesmertene mine skyldes bekkenlåsning. Bekkenløsning har alle gravide, men forsto det slik at deler av bekkenet låser seg for å kompensere for at resten blir løsere. Da har man en låsning, som vil kunne påvirke nervene i det aktuelle leddet.

Jeg har vært hos kiropraktor to ganger totalt, og merker allerede stor forskjell. Hun kjente på leddet i dag at bevegelsen var større. Sist var det helt avstivet. Helt utrolig, for legen min mente at det ikke var noe å gjøre noe med, "sånn er det å være gravid". Er SÅ glad for at jeg dro til kiropraktor. Ny time neste uke, spent på hvordan det utvikler seg :)

Jeg er ikke sykemeldt, siden jeg allerede har søkt om svangerskapspenger.

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:angry4:angry4:angry5:angry5
Flere så har fått dette?

-Smerter i korsryggen
-Doven i beina om natta
-Vaskelig å gå
-Kvalme

jaaaa- derfor jeg ligger våken midt på natten- klarer ikke å sove- har så verk - helt grusomt å stå, å sitte, å ligge og gå. Skal på fysioterapi imorgen igjen- håper å stagnere dette så jeg ikke ender opp i rullestol i vinter ... Puh

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:angry4:angry4:angry5:angry5

jaaaa- derfor jeg ligger våken midt på natten- klarer ikke å sove- har så verk - helt grusomt å stå, å sitte, å ligge og gå. Skal på fysioterapi imorgen igjen- håper å stagnere dette så jeg ikke ender opp i rullestol i vinter ... Puh

sykemeldt på 5 uka jeg nå. Og er det frem til 31.des. for vel fornøyet sykemeldingen da frem til permesjon 10.jan. Var til samtale hos fysio på tirsdag og starter første behandling i morra. Plagene jeg har nå er tissatreng og vondt i lysken da jeg reiser meg fra sittene stilling, utrolig vondt i låret om natta, og vondt i korsryggen da jeg går. Føler jeg går å vagler som ei gammel gås.. haha..

Var redd det var på vei men ikke hatt plager på 1-2 mnd no

Begynte å merke det for 4-5 uker siden. Det begynte med at jeg fikk vondt og ubehag bak i venstre hofte når jeg la vekt på venstre beinet. Etterhvert gikk det over til smerter og ubehag i korsryggen. Nå de siste dagene har jeg kjent akkurat som noen slags knekkelyder bak i korsryggen når jeg går :( Hadde min siste arbeidsdag på vikarjobben min på mandag, så jeg får bare prøve å ta det med ro så mye som mulig. Så sant det går an nå som vi er midt i flytteprosessen :P

Æsj ja, nå er det ille!!! Jeg vil gå tuuuuuuur!!! ;) men nå svikter bena innimellom og det er skrekkelig vondt!

starta vel for ca to mnd siden. begynte med litt plager i en hofte, så blei det i begge hofter og korsrygg. så fikk jeg det i bekkenet og. kjennes ut som bein som gnisser mot hverandre når jeg går. vondt å reise seg, og for ikke å snakke om å snu seg rundt i senga. har blitt verre på kort tid. enkelte dager er jeg nesten ikke gangfør på ettermiddag/kvell.
Var hos legen på fredag for sykemelding. fikk 50 % sykemelding, da han mente vi måtte tilrettelegge på jobben og at nav ikke vil at folk skal være sykemeldt.
Prøvde å forklare legen at vi har hatt tilrettelegging siste tiden, uten at det hjelper. Jobber som energimontør.
Må vel tilbake etterhvert å prøve å få meg 100%. kjenner at det ikke hjelper å jobbe halve dager med tilrettelegging.

Her kjente jeg det først i uke 17 etter en løpetur til bussen. Det varierer veldig hvor gale det er, men nå de siste tre ukene har det blitt verre og verre. Tidligere i uken småløp jeg 20 m for å rekke bussen, og på kvelden og dagen etterpå hadde jeg store problemer med å løfte beina.

Nå sliter jeg med å kle på meg på underkroppen, siden det innebærer at jeg må stå på en fot i mer enn ett sekund av gangen.

Det gjør vondt ca over alt hvor trusen sitter, utenom utsiden av hoftene. Det verker konstant midt inni den ene siden av rumpen og på innsiden av lårene, på selve underlivet. Mye okking og stønning når jeg snur meg i sengen, altså!

De siste ukene har jeg også vært plaget av at hoften min og deler av låret sovner og blir helt numment. Når jeg tar på områder kjennes det ut slik det gjør når bedøvelsen hos tannlegen fortsatt sitter i.

Skal heldigvis til fysioterapeut igjen denne uken, så håper hun klarer å ordne opp i litt.

Dette ble et skikkelig sutreinnlegg! :P

Jeg har smerter i symfysen og lysken, men egentlig bare der. I de forrige svangerskapene har jeg hatt det enkelte dager hvis jeg jar gjort noe belastende, men det har alltid gitt seg til dagen etter. Men i dette svangerskapet startet det sånn, men gikk over til å vare hele arbeidsuka og gå over i helgene. Men nå går det ikke over i helgene lenger heller, så nå er det hver dag, men aller mest om kveldene eller etter anstrengelser. Er nettopp blitt sykemeldt i to uker pga stigende blodtrykk og mangel på krefter.

Back
Topp