Bekkenløsning?..

MammaMø

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Hvordan kjennes det ut?..

Altså.. Jeg rydda og styra i huset idag, også fikk jeg så enormt vondt i øvre deken av rumpa/hofta på høyre side.. Stikkende smerte.. Sitter i enda..

Jeg har nettopp hatt bekkenlåsning, og det var infernalsk vondt! Se an en dag eller to. Blir det ikke bedre, så kom deg til Naprapat el kiropraktor, for er det låsning er det jo greit å fikse.
Løsning er litt kjipere sånn å fikse...
Forskjellen på det. Jeg merket i allefall at bekkenlåsning er værst om morgenen og ble litt bedre med å gå tur, tøye hofteleddsbøyerne og andre beinmuskler og ble bedre med belastning og bevegelse. Bekkenløsning ble typisk verre og verre i løpet av dagen.

1. Mann skal bli storebror

God bedring begge to!

Takk! For min del har det blitt værre utover kvelden og det stråler ut i høyre ben.. Får se det an noen dager da..

Er det en låsning kan en kirporaktor fikse det, er det en løsning kan en fysioterapaut fikse det.
I mitt tilfelle var det en bekkenløsning som førte til en låsning, så når kirporaktoren knakk opp, så ble jeg sengeliggende, men etter noen runder hos fysio så er jeg oppegående.

Hvert tilfelle av vondter er forskjellige fra person til person, det som er viktig er å ikke gå med det for lenge, det kan bli kronisk,
Fysio er gratis så lenge du er gravid og har brev fra legen og at du har gangvasker, alt det andre må du betale for.

Sent from my iPhone using BV Forum

Bekkenløsning går ikke over før babyen er ute, og mange kan slite etter fødsel også.
viktigste er å bevege seg selv om det gjør vondt :/

Sitter man rolig blir det 100 ganger værre og kan låse seg helt.

Jeg hadde det med første mann og har nå begynt kjenne det igjen. Jeg hylgrein bare av og gå 1 m.
trodde det hele bekkenet / hoftene hadde knekt rett av.. men var ikke det da :P

Så nå prøver jeg bevege meg ;)

Ekstra pute mellom beina når man sover eller hviler kan hjelpe ;)

Syns også det høres ut som bekkenlåsning. Bekkenløsningsmerter fikses ikke av bevegelse. Det blir verre av bevegelse. Jo mer du beveger deg, jo værre blir det. Det sa i hvertfall eksperten jeg var hos. Men du kan ikke ødelegge så mye, du må bare hvile på deg å bli bedre. Jeg hadde det med forrige mann. Måtte jeg stå på bussen til jobb var dagen ødelagt. Fikk god hjelp av naprapaten min til Sinte muskler i ryggen.
Bekkenlåsning har jeg hatt denne gangen. Forferdelig vondt! Etter et besøk hos Naprapat so. Mobiliserte på plass bekkenet + masse tøying var det bra på en uke. Prøv Naprapat el kiropraktor, så kan du få hjelp om det er låsning.
Er det bekkenløsningssmerter så har jeg noen tips: Pute mellom beina om natta, pass på å ha vekta på begge bein hele tida, ikke heng på en side eller stå på ett bein, unngå å hoppe el løpe, hold beina samlet inn og ut av bilen. Ikke dra dem fra hverandre, hvil, eneste som hjelper.

Back
Topp