Bekkenløsning?

Mamsen89

2009/2014
Nå sitter jeg altså her og er veldig plaget med smerter i korsryggen. Det sitter i store deler av ryggen, foran (under buksekanten) og ned mot lårene.
Bekkenløsning?

I tilegg er jeg så varm og svimmel.
Spørs hvor lenge jeg bør sitte på jobb idag...

Hmm det er så vanskelig å si med bekkenløsning. Men det er jo mulig. Det er jo så inviduelt. Men kanskje lurt å gå en tur til legen enn å sitte på jobb å være uvel. God bedring:)

Bekkenet består av 3 ledd. 1 fremme og 2 bak. Det er veldig vanlig å ha vondt i 2 eller alle ved bekkenløsning. Det er vanskelig å stille diagnose via internett, og det er alltid best å dra til legen.

Bekkenløsning er det dessverre ingenting du kan gjøre med, men heldigvis er det helt ufarlig. :)

Det går jo ann å ha både bekkenløsning og bekkenlåsning, og låsning kan man gjøre noe med. Jeg har begge deler ser det ut til, og nakke og korsrygg problematikk fra før så jeg går til en kiropraktor som er helt fantastisk. Problemene blir ikke borte, men blir holdt i sjakk til en viss grad, pluss at hun jobber med bekkenet og området rundt livmoren for å gjøre ting bedre for meg, og for tvillingene i magen :)

Det går jo ann å ha både bekkenløsning og bekkenlåsning, og låsning kan man gjøre noe med. Jeg har begge deler ser det ut til, og nakke og korsrygg problematikk fra før så jeg går til en kiropraktor som er helt fantastisk. Problemene blir ikke borte, men blir holdt i sjakk til en viss grad, pluss at hun jobber med bekkenet og området rundt livmoren for å gjøre ting bedre for meg, og for tvillingene i magen :)

Ja, jeg er liksom ikke sikker på om det kjennes løst eller låst :p hehe.
Skal til lege på mandag, men har fortsatt 4 arb.dager før det. Og jeg bruker både bil, tog og buss for å komme meg på jobb, i tilegg er jeg innom bhg før og etter og det begynner å bli fryktelig tungt..

Legen kan gjøre lite, men lurt å evt få sykmelding så du kan ta det med ro. Ikke press deg lenger enn smertegrensen, hold bena samlet mest mulig, løft minst mulig, bruk pute mellom bena i senga. Oppfør deg som du har et trangt skjørt på deg når du beveger deg, det har iallefall hjulpet meg litt. Å sitte, stå og gå er verst for min del - ligging avlaster best. Håper du finner løsninger som virker for deg! (Skrevet liggende på soffan!)

Ja, jeg er liksom ikke sikker på om det kjennes løst eller låst :p hehe.
Skal til lege på mandag, men har fortsatt 4 arb.dager før det. Og jeg bruker både bil, tog og buss for å komme meg på jobb, i tilegg er jeg innom bhg før og etter og det begynner å bli fryktelig tungt..
Låsning sitter liksom mer bak, mens løsning er mer forran og inni så vidt jeg forstår det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Låsning sitter liksom mer bak, mens løsning er mer forran og inni så vidt jeg forstår det.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det stemmer ikke med foran og bak. Bekkenet har to ledd bak og et foran, løsning kan gå i ett eller flere av leddene. Når det er låsning kjennes ting mer stølt og stivt ut, løsning kan begynne med at det kjennes litt vinglete ut før det gir smerter. Smertene sitter mer inni ved løsning og gir ofte mer stråling nedover i bena. Fysioterapeut eller kiropraktor kan diagnostisere ganske greit ved å kjenne på bekkenet. Hvis det er løsning bør du prøve å unngå ting som gjør vondt for å ikke gjøre det værre. Låsning behandles hos kiropraktor. Trening i vann er et godt alternativ ved både løsning og låsning.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Ok, hehe :) det var bare sånn kiropraktoren min har behandlet meg nå mtp min låsning :)

Sniker litt.. Det høres ut som bekkenløsning. Jeg er også plaget med det, så i morra skal jeg til en akupunktør/jordmor og sette på kinesioteip. Fått tips om det her inne, så jeg tenkte å gi det et forsøk :) Har ikke termin før i mars, så det kan bli lange måneder fram til dèt med bekkenløsning! Ellers anbefales fysioterapi!

Jeg ville tatt kontakt med en manuellterapeut. Det er en fysioterapeut med videreutdanning. Du trenger ikke å gå gjennom fastlegen, det er bare å ta kontakt direkte med manuellterapeuten. Han kan også sykemelde dersom det er nødvendig.

Var selv hos manuellterapeut idag, og han sier at man kan behandle bekkenløsningsproblemer.

Back
Topp